پوکمون در آستان مقدس رضوی

پوکمون در آستان مقدس رضوی

بعد از انتشار بازی پوکمون گو، حضور موجودات آن در اماکن مذهبی از جمله بارگاه مقدس رضوی، نگرانی‌ها در خصوص حضور این بازی در کشور را افزایش داد.

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ کمتر از یک ماه از انتشار بازی پوکمون گو (Pokémon Go) می‌گذرد و تعداد کاربران آن تا این لحظه به 75 میلیون نفر رسیده‌اند. در این بازی پوکمون‌ها در مناطق مختلف ظاهر شده و کاربران باید با خروج از خانه آن‌ها را پیدا و شکار کنند. این مناطق می‌تواند پارک‌ها، دریاچه‌ها، مراکز خرید، خیابان‌ها یا هر مکان دیگری باشد.
یکی از موارد بحث‌برانگیزی که از زمان انتشار پوکمون گو مطرح شد ، حضور گسترده‌ی آن‌ها در اطراف اماکن مذهبی است. بسیاری از کاربران در روزهای اول گزارش داده‌اند که 70 درصد از پوکمون‌ها در اطراف کلیساها ظاهر شده و کاربران اگر بخواهند آن‌ها را شکار کنند باید به سمت کلیسا بروند. از طرفی نوع خاصی از پوکمون‌ها هستند که تنها در اطراف یا داخل مکان‌های مذهبی مانند کلیساها و مساجد ظاهر می‌شوند.
بسیاری از کشورها حضور پوکمون‌ها در اماکن مذهبی خود را موجب بی‌احترامی به آن‌ها دانسته و سعی در ممنوع کردن ورود بازیکن‌ها به این مناطق دارند. به‌عنوان مثال ترکیه حضور بازیکنان در مسجد را بی‌احترامی می‌داند. از طرفی در کشور ژاپن نیز اجازه‌ی ورود افرادی که در حال انجام این بازی هستند به معبد یادبود جان‌باختگان هیروشیما داده نمی‌شود.
به تازگی نیز تصاویری در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد کاربران موفق به گرفتن پوکمون در حرم امام رضا (علیه‌السلام) شده‌اند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر