نمایشگر پوستی شفاف

نمایشگر پوستی شفاف

محققان موسسه علوم و تکنولوژی کره جنوبی برای اولین‌بار نمایشگر پوستی کاملا شفافی ساخته‌اند که در نگاه اول غیرقابل تشخیص است و کیفیت تصویر مطلوبی دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، مهمترین ویژگی نمایشگر جدید شفافیت بسیار بالا و انعطاف‌پذیری بسیار زیاد است، به‌طوری‌که هنگام نصب بر روی مچ دست هیچگونه مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمی‌کند.

نمایشگر پوستی جدید از مواد ارزان قیمت ساخته شده و انتظار می‌رود تا با ساخت آن تحولی در محصولات الکترونیک پوشیدنی ایجاد شود.

این نمایشگر را می‌توان مستقیما روی پوست قرار داد و در صورت خاموش بودن کاملا همرنگ پوست شده و غیرقابل تشخیص است. همچنین این نمایشگر را می‌توان روی کلیه سطوح ناهموار دیگر قرار داد.

محققان کره‌ای برای اولین‌بار به جای استفاده از سلول‌های معدنی از روش برداشت لیزر معدنی یا ILLO برای ساخت این نمایشگر استفاده کردند. مهمترین مزیت این روش افزایش مقاومت در برابر تغییرات دما است.

این نمایشگر از ترانزیستورهای حاوی اکسید بسیار نازک یا TFTساخته شده است که کاملا شفاف و انعطاف‌پذیر بوده و کیفیت بسیار بالایی دارد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ymsa

سه‌شنبه, 12 مرداد 1395

likeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

پاسخ

ثبت نظر