بات آشپزخانه موزیلا به شما میگوید که چه غذایی درست کنید

بات آشپزخانه موزیلا به شما میگوید که چه غذایی درست کنید

وسایل هوشمند مانند یخچالهای هاب خانواده؛ ماهی‌تابه‌های هوشمند و همچنن اجاق‌گازهای هوشمند کاملا عادی شده اما حالا موزیلا در تلاش است تا به این سئوال معروف پاسخ دهد: برای ناهار چه داریم؟

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، مؤسسه فایرفاکس که یک مؤسسه غیرانتفاعی پشت مرورگر وب قایرفاکس است در حال توسعه یک بات آشپزخانه هوشمند است تا به مصرف‌کنندگان برای انتخاب غذا کمک کند.

این پروژه که هنوز در مرحله طرح و برنامه قرار دارد بصورت خلاصه روی ویکی موزیلا منتشر شده است.

در این خبر آمده است که: در تمام این پروژه؛ ما بدنبال راهی هستیم تا کاربران بدون اینکه کوچکترین تلاشی بکنند بدانند که چه مواد غذایی داخل یخچال موجود است.

بعد از آنکه مصرف کننده بفهمد چه موادی در اختیار دارد راحتتر میتواند انتخاب کند که چه غذایی برای ناهار یا شام درست کند.

برای رسیدن به این هدف ما از فناوری شناسایی تصویر برای اسکن کردن مواد غذایی و بارکد آنها استفاده میکنیم.

این پروژه در ماه ژوئن کلید خورد اما بعد از اینکه این هفته Smart Kitchen Summit درباره آن مطلبی منتشر کرد جنبه عمومی پیدا کرد.

آشپزخانه هوشمند؛ آنطور که موزیلا در ویکی گفته؛ بخشی از پروژه دستگاههای متصل موزیلاست.

همچنین به گفته  Smart Kitchen Summit؛ این پروژه میتواند در انتها منجر به ابداع سیستم نرم‌افزاری خاصی شود که بکمک فناوری سنسور مانند RFID یا شناسایی تصویر و همچنین استفاده از AI به انتخاب غذا و همچنین تهیه لیست مواد غذایی موجود در آشپزخانه؛ شود.

با اینکه موزیلا تازه در ابتدای مرحله تعریف پروژه قرار دارد اما اهداف بزرگی را برای خود درنظر گرفته است.

موزیلا قصد دارد در کنار این موارد از فناوری شناسایی تصویر برای تشخیص دقیق درصد موادی که در آشپزخانه موجود است نیز استفاده کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر