کوچ دائمی گوگل به پروتکل امن "https"

کوچ دائمی گوگل به پروتکل امن "https"

گوگل برای افزایش امنیت اطلاعات کاربران تمامی درخواست ها را به پروتکل امن هدایت می کند.

به گزارش خبرنگار فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از انگجت؛ گوگل برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران تمامی درخواست های ارسال شده به دامین اصلی خود را از طریق پروتکل Https جواب خواهد داد، پیش از این جهت بازیابی اطلاعات و ارسال جواب به کاربران این شرکت از پروتکل http استفاده می کرد. حالا درخواست ها به صورت خودکار به پروتکل امن هدایت خواهند شد. حرف s اضافه شده برگرفته از ابتدای کلمه security است و بر اساس استاندارد   (HSTS)  این پروتکل شکل گرفته است .

دلیل این جابجایی امنیت پایین پروتکل http، امکان مشاهده و دسترسی آسان عنصر سوم اعم از هکر یا یک برنامه کامپیوتری به اطلاعات وارد شده توسط کاربر است. حالا با انتقال به https اطلاعات شما با تبدیل شدن به زبانی غیر قابل فهم به سرور فرستاده و بعد از رمز گشایی به زبان قابل فهم بر می‌گردد.

پیش از این شرکت های امنیتی  محدودی مانند Verisign و Goddady این سرویس را با دریافت هزینه های ماهیانه از کاربر ارائه می دادند وحالا گوگل بصورت رایگان و کاملا خودکار اطلاعات شما را ایمن می کند.

سرویس های دیگری هم  مانند سرویس پروازهای گوگل، سرویس هشدارهای گوگل، سرویس نقشه گوگل، سرویس گوگل آنالیتیکس، سرویس گوگل وویس که از دامین com. استفاده می کنند از این به بعد با کاربران میلیونی خود شامل این هدایت می شوند.

گفتنی است؛ سال گذشته نیز مایکروسافت در اقدامی مشابه، از روش رمزنگاری https برای موتور جستجوگر خود یعنی بینگ استفاده کرده بود.

 

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر