همه میانبرهای مورد نیاز صفحه کلید برای وب گردی !

همه میانبرهای مورد نیاز صفحه کلید برای وب گردی !

در یک وب اجزا و کاربردهای زیادی وجود دارد که برای استفاده راحت و سریع تر از آن ها باید میانبرهای آن ها را یاد بگیرید .

در وب گردی از ماوس هم می توانید استفاده کنید اما یک صفحه کلید کومبو همیشه کارایی بالاتری دارد . در این نوشتار به معرفی میانبرهایی پرداخته شده که در مرورگر گوگل کروم تست شده اند اما می توانند در سایر مرورگرها هم کارایی خوبی را ارائه کنند .

کلید فاصله گذار ( Space ) : چند بار ضربه زدن بر روی کلید فاصله گذار می تواند سرعت کاربر را در مرور کردن مطالب صفحات یک وب سایت افزایش دهد . کاربران برای باز گرداندن مطالب صفحات بالایی می توانند از میانبر ترکیبی Shift+Space استفاده کنند .
کلید Tab : این کلید همه هایپر لینک های موجود در یک صفحه را برای کاربر رد می کند . شما می توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift+Tab مطالب رد شده را باز گردانید و با ضربه زدن بر روی کلید Enter لینک مورد نظر خود را دنبال کنید .
کلید مکان نمای Alt+left یا Cmd+left : برای باز گرداندن صفحات خوانده شده به طور یکی یکی ؛ کلید مکان نمای Alt+right یا Cmd+right  برای جلو بردن صفحات به صورت تک تک .
کلید F5 : برای بازیابی صفحه باز شده ؛ کلید Esc برای متوقف کردن بارگذاری یک صفحه ؛ کلید Ctrl+F5  برای بار گذاری مجدد هرآنچه که در وب سایت وجود دارد .
کلیدهای ترکیبی Alt+Home  یا Cmd+Shift+H : برای بار گذاری صفحه خانه در سربرگ باز شده .
کلید Home یا کلید مکان نمای Fn+left : برای منتقل شدن به ابتدای یک وب سایت ؛ کلید End یا Fn+right برای رفتن به قسمت آخر یک وب سایت .
کلید ترکیبی Ctrl+Plus یا Cmd+Plus : برای بزرگ نمایی مطالب یک وب سایت ؛ کلید ترکیبی Ctrl یا Cmd + Minus  برای کوچک کردن مطالب یک وب سایت یا برگشتن به حالت پیش فرض .
کلید ترکیبی Ctrl+L  یا Cmd+L : برای گذاشتن فلش مکان نما بر روی نوار آدرس مرورگر جهت وارد کردن URL یا عبارت کلیدی جست و جوی جدید .
کلید ترکیبی Ctrl+T یا Cmd+T : برای باز کردن یک سربرگ جدید و یا انتقال یافتن به آن ؛ کلید ترکیبی Ctrl+N  یا Cmd+N برای باز کردن یک ویندوز جدید .
کلید ترکیبی Ctrl+Tab  یا کلید مکان نمای Cmd+Option+right : برای جست و جو کردن در سربرگ های باز شده ؛ کلید Shift  یا Cmd+Option+left برای برگشتن مسیر طی شده .
کلید ترکیبی Ctrl+1-8 یا Cmd+1-8 : برای منتقل شدن به یک سربرگ خاص در ترتیب چپ به راست . کلید ترکیبی Ctrl+9  یا Cmd+9 برای منتقل شدن به اولین سربرگ سمت راست .
کلید ترکیبی Ctrl+W یا Cmd+W : برای بستن سربرگ کنونی ؛ کلید ترکیبی Shift+Ctrl+W یا Shift+Cmd+W برای بستن همه سربرگ ها و مرورگرها .
کلید ترکیبی Ctrl+Shift+T یا Cmd+Shift+T : برای باز کردن آخرین سربرگ بسته شده . 
کلید ترکیبی Ctrl+click یا Cmd+click : برای باز کردن یک لینک در یک سربرگ جدید .

منبع خبر: gizmodo

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر