تکنولوژی جدید حسگر های اثر انگشت پیوسته در زیر شیشه Gorilla می تواند امکان تولید آیفونهای بی دکمه را فراهم آورد

تکنولوژی جدید حسگر های اثر انگشت پیوسته در زیر شیشه Gorilla می تواند امکان تولید آیفونهای بی دکمه را فراهم آورد

تکنولوژی جدید حسگر های اثر انگشت پیوسته در زیر شیشه Gorilla می تواند امکان تولید آیفون¬های بی دکمه را فراهم آورد

این حسگرها مستقیما به صفحه نمایش متصل می شوند. Sonavation مدعی است که فناوری اسکن سه بعدی در تمام شرایط دقیق باقی می ماند حتی اگر انگشت مرطوب، چرب یا کثیف باشد.

در ماه ژوئن AppleInsider از تلاش شرکت اپل برای روی حذف دکمه خانه از آیفون های آینده خبر داد هرچند که عرضه اولین مدل با این تکنولوژی حداقل تا پیش از سال 2017 نامحتمل به نظر می رسد. این کلید با یک حسگر شناساگر لمسی که در محل دکمه قرار می گیرد با یک شناساگر اثر انگشت همسان که در صفحه نمایش قرار می گیرد، همراه است.
در واقع اپل ایده هایی مانند پوشش دهی شناسایی همزمان چند اثر انگشت را برای الگوهای چندگانه در سر دارد. این شرکت همچنین در حال کار بر روی تراشه هایی است که بتوانند تماس های جداگانه را در هم بیامیزند. این عملکرد های گرداننده صفحه نمایش میتواند با همکاری شرکت هایی مانند Sonavation برای خلق یک بسته کامل صورت گیرد.
در این مسیر موانع بالقوه ای نیز وجود خواهد داشت یکی از این موانع زمانی روی می دهد که اپل تصمیم به عدم استفاده از Gorilla Glass و استفاده از صفحه نمایش یاقوت به جای آن بگیرد. آیا این فناوری همچنان عمل خواهد کرد؟ همچنین سوال دیگری در مورد نحوه جایگزینی فرمان های سیستم iOS است که مستقیما وابسته به دکمه خانه اند هرچند که لمس فشاری و حالت های چند اثر انگشتی می تواند راه حل ساده ای را فراهم آورد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر