گلکسی نوت 7 در مقایسه با نوت 5

گلکسی نوت 7 در مقایسه با نوت 5

آخرین نسخه از این سری، سامسونگ گلکسی نوت 7 در یک رویداد معرفی شد و در حال حاضر ما قصد داریم این مدل را با گالکسی نوت 5 مقایسه کنیم و ببینیم چه مواردی تغییر یافته‌اند.

سامسونگ همیشه توجه ویژه‌ای به فبلت های گلکسی نوت داشته است؛ نوت‌ها همیشه همانند پسر عموهایشان از سخت افزاری مشابه بهره می‌گیرند اما تفاوت‌هایی مانند قلم اس پن، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و همچنین ظهور برخی فناوری‌ها برای اولین بار در این نوت‌ها هستیم. به راحتی می‌توان فهمید که سری نوت برای سامسونگ بیشتر شبیه به یک پلتفرم برای آزمایش تکنولوژی‌های جدید است که همواره قدرتی بیش از نیاز کاربران خود ارائه می‌کند. امروز آخرین نسخه از این سری، سامسونگ گلکسی نوت 7 در یک رویداد معرفی شد و در حال حاضر ما قصد داریم این مدل را با گالکسی نوت 5 مقایسه کنیم و ببینیم چه مواردی تغییر یافته‌اند.

نوت 5 … نوت 7؟ پس چه اتفاقی برای نوت 6 افتاده؟ خب اولین قدم سامسونگ برای جلب توجه بیشتر به گلکسی نوت جدید، هماهنگ کردن نشان تجاری آن با سری گلکسی اس‌ها است. اگر به یاد داشته باشید سری نوت با تاخیر یک ساله و پس از معرفی دومین نسل از گلکسی اس پای به عرصه وجود گذاشتند و برای اولین بار با داشتن یک قلم هوشمند اختصاصی و قابلیت‌های ویژه همه ما را شگفت‌زده کردند.

Samsung Galaxy Note 7 همچنان رسم پیشینیان خود را به جا آورده و از نظر سخت افزار پردازشی مشابه پسر عموهایش Galaxy S7 و S7 Edge است؛ همان پردازنده و همان میزان حافظه رم (4 گیگابایت). با این حال شاهد افزایش میزان فضای ذخیره سازی داخلی به 64 گیگابایت هستیم که بسیار خوشحال کننده است. همانند نوت 5، گلکسی نوت 7 نیز از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند، اگر چه از طریق سینی سیم‌کارت است اما باز برای برخی کاربران می‌تواند خبری خوشحال کننده محسوب شود.

اما بزرگترین تفاوت گلکسی نوت 7 با نوت 5، تک فرم شدن آن است. دیگر خبری از دو مدل متفاوت فلت و اج در این سری نیست و نوت 7 تنها در نسخه اج و با دو لبه خمیده عرضه می‌شود. نتیجه کار نیز حس در دست گرفتن یک گوشی متفاوت را القاء می‌کند که نسبت به نوت 5 نیز باریک‌تر و جذاب‌تر نیز گشته است.

سامسونگ با معرفی رابط کاربری اج توانست راهی متفاوت را برای تعامل با گوشی ایجاد کن. شاید لبه منحنی برای برخی کاربران چندان کاربردی به نظر نیاید اما ارائه نوت 7 تنها در نسخه اج با دو لبه کناری می‌تواند ارزشمند بودن این ویژگی برای سامسونگ را نشان دهد. احتمالا این سوال هم برای شما پیش آمده است: آیا گلکسی اس 8 نیز تنها در نسخه اج معرفی خواهد شد؟ خب باید برای پاسخ تا سال دیگر صبر کنیم!

همچنین گلکسی نوت 7 از پورت USB نوع C استفاده می‌کند، اتفاقی که دیر یا زود باید در محصولات سامسونگ اتفاق می‌افتاد و این بار نیز برای اولین بار در یک گلکسی نوت شاهد آن هستیم. از سوی دیگر Note 7 دارای استاندارد IP 68 است که مقاومت آن در برابر آب را تضمین می‌کند. همچنین قلم اس پن آن نیز ضد آب طراحی شده تا با فبلت خود کاملا هماهنگ باشد. نکته جالب توجه قابلیت پشتیبانی صفحه‌نمایش از قلم حتی در هنگام غوطه‌ور شدن در زیر آب است.

حساسیت قلم اس پن نوت 7 هم افزایش دو برابری یافته و به رقم 4096 سطح رسیده است و سامسونگ ضخامت نوک آن را به 0.7 میلیمتر رسانده که برای کار با نرم‌افزارهای مختلف به خصوص برای هنرمندان بسیار قابل توجه است. منوی قلم نیز تغییراتی به خود دیده و ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌کند. برای آشنایی بیشتر با قلم اس پن می توانید مقاله “با ویژگی‌های جدید قلم اس پن گلکسی نوت 7 آشنا شوید” را مطالعه کنید. همچنین اینک قادر هستید از صفحه نمایش فیلم یا فایل GIF تهیه کنید.

تغییر دیگر بهبود رابط کاربری اختصاصی سامسونگ، تاچ ویز است. تاچ ویز در نوت 7 ساده‌تر و سریع‌تر شده است و قابلیت ارائه رنگ‌های بیشتری برای مطابقت با رنگ بدنه را دارد. گلکسی نوت 7 در رنگ‌های آبی مرجانی، مشکی کبود، نقره‌ای تیتانیومی و طلایی پلاتینیومی قابل خریداری است.

دیگر تغییر قابل مشاهده، ایجاد یک رابط کاربری جدید برای نرم‌افزار دوربین است. بسیاری از منوهای قدیمی حذف شده و رابط کاربری به سمت ژست‌های حرکتی رفته است. نوت 7 در بخش دوربین نیز نسبت به نوت 5 شاهد یک ارتقاء است اما از همان دوربین 12/5 مگاپیکسلی گلکسی اس 7  استفاده شده است که پیش‌بینی عملکردی مشابه را از آن انتظار داریم.

اما در کنار دوربین جلو چیزی قابل توجه‌تر حضور دارد. جایگاهی اختصاصی برای حسگر عنبیه چشم که برای اولین بار به‌کارگیری آن را در محصولات سامسونگ شاهد هستیم. کار کردن آن همانند حسگر اثر انگشت ساده و سریع است و استفاده از یک چراغ مادون قرمز در کنار این حسگر امکان استفاده آن را در شرایط کم نور فراهم می‌کند.

این ویژگی به همین جا ختم نمی‌شود و شما می‌توانید در یک پوشه برنامه یا فایل‌های خصوصی خود را قرار دهید و به وسیله حسگر اثر انگشت، عنبیه چشن و یا پین کد از اطلاعات درون آن محافظت کنید.

اما در نهایت، سامسونگ گلکسی نوت 7 یک “نوت” است، ریشه دار در گذشته با ویژگی‌های بهتر از گلکسی اس 7. هنوز هم ویژگی‌های جدیدی در این گوشی وجود دارد که به مرور زمان به آن خواهیم پرداخت.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

H

شنبه, 02 بهمن 1395

سلام باتشکر از تلاش شما
می خواستم بدونم کد مقاومت (IP) نوت ۵ چنده

پاسخ

ثبت نظر