تصویر خیره‌کننده دومین قمر بزرگ زحل را ببینید

تصویر خیره‌کننده دومین قمر بزرگ زحل را ببینید

فضاپیمای کاسینی ناسا همیشه علاقمندان به فضا را با تصاویر زیبای خود در زمان پرواز در اطراف سیاره زحل و قمرهای آن شگفت‌زده کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ناسا، اگرچه قمرهای تیتان و تتیس کمابیش مورد توجه و تماشای عموم بوده‌اند، اما این بار دومین قمر بزرگ زحل یعنی رئا توجه فضاپیمای کاسینی را به خود جلب کرده است.

ناسا تصویر زیبایی از قمر رئا را منتشر کرده که در نور خورشید کامل می‌درخشد. دلیل این درخشش، یخ های آبی است که بیشتر سطح این قمر را تشکیل داده‌اند.

به گفته ناسا، سطح باستانی رئا یکی از پر دهانه‌ترین قمرهای زحل است. تغییرات بازتابی ظریف بر روی صفحه این قمر به فعالیت ژئولوژیکی آن در گذشته اشاره دارد.

ناسا در توضیح این عکس گفته که تصویر از سمت پشت به سیاره این قمر ثبت شده است. شمال قمر رئا در بالا و 36 درجه به سمت راست قرار دارد.

دوربین زاویه باریک فضاپیمای کاسینی این تصویر را با استفاده از یک فیلتر فرابنفش و از فاصله 587 هزار کیلومتری قمر ثبت کرده است. مقیاس این عکس حدود چهار کیلومتر بر پیکسل است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر