احتمال خاموشی مشعل المپیک !!!

احتمال خاموشی مشعل المپیک !!!

بررسی طرح استیضاح رئیس جمهوری برزیل در مجلس سنا که با شروع بازی های المپیک «ریو دوژانیرو» مصادف شده است، امنیت را تا حد احتمال شورش و خاموشی مشعل المپیک زیر سوال برده است.

به گزاش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، سناریوی استیضاح «دیلما روسف» رئیس جمهوری تعلیقی برزیل امروز پنجشنبه همزمان با برگزاری جلسه کمیته ویژه مجلس سنا که مسئول تصمیم گیری درباره سرنوشت وی است، وارد آخرین مرحله می شود.

اگرچه رایی که این کمیته می دهد لزوما لازم الاجرا نیست، می تواند حاوی پیام مهمی برای مجمع سنا باشد و راه مخالفین روسف را تا حد زیادی هموار کند.

انتظار می رود که کمیته ویژه سنا به اتفاق آراء به سلب مسئولیت از روسف به اتهام سوء استفاده از بودجه دولت برای تامین مخارج ستاد انتخاباتی خود رای دهد.

رای امروز مقدمه ای خواهد بود برای دور اول رای گیری سلب حاکمیت از روسف که یک هفته دیگر در تاریخ ۹ ماه میلادی آگوست در صحن علنی مجلس سنا برگزار می شود.

در تاریخ ۲۹ آگوست، یک هفته بعد از پایان بازی های المپیک، نیز طرح سلب حاکمیت برای بار دوم به رای گذاشته می شود که اینبار اگر دو سوم اعضا با آن موافقت کنند، روسف برای همیشه مجبور به ترک قدرت خواهد شد.

از سوی دیگر در حالی که تنها دو روز به آغاز بازی های المپیک «ریو دوژانیرو» باقی مانده است، این شهر امروز پنجشنبه صحنه درگیری پلیس ضد شورش و مردم ناراضی از مسئولین بود.

روسف که از زمان تعلیق از خدمت از ایفای نقش اصلی در ساختار سیاسی برزیل بازمانده است، اگرچه مشعل المپیک ریو را روشن کرد، از حضور در مراسم افتتاحیه المپیک امتناع کرده و طرح استیضاح را کودتا علیه خود تلقی می کند.

در این میان، حدود ۸۵ هزار نیروی نظامی و انتظامی- دو برابر تعدادی که در المپیک ۲۰۱۲ لندن حضور داشتند- در ریو مستقر می شوند تا از آشوب احتمالی ممانعت کنند.

گفته می شود که پلیس به ضرب گلوله های پلاستیکی و گاز فلفل موفق به پراکنده کردن جمعیتی شده است که در بخش شمالی شهر ریو دوژانیرو مسیر عبور مشعل المپیک را سد کرده بودند.

معترضین دلیل تجمع خود در مسیر عبور مشعل المپیک را عدم توجه به وضع معیشتی فقرا عنوان کرده اند.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر