آخرین گزارش‌ها از المپیک با ربات های واشنگتن پست

آخرین گزارش‌ها از المپیک با ربات های واشنگتن پست

واشنگتن پست، تیم بزرگی از روزنامه نگاران را گرد هم آورده است تا اخبار المپیک ریو را پوشش دهند. با این حال، یک سری خبرنگار ویژه هم در این تیم به چشم می خورند: ربات ها.

روزنامه ی واشنگتن پست، از نرم افزارهایی استفاده می‌کند که به صورت خودکار، صدها خبر را را به صورت زنده در رابطه با المپیک، تولید می کنند. این کار جالب که از فردا صبح آغاز می شود، کاملاً با استفاده از نرم‌افزارها و بدون مداخله ی انسانی صورت می‌گیرد و آخرین گزارش‌ها از المپیک را بر روی وب سایت واشنگتن پست و همچنین اکانت توییتر آن قرار می دهد. 

ایده ی اصلی این کار، استفاده از هوش مصنوعی برای تولید سریع اخبار کوتاه و در عین حال مفید از امتیازات، مدال ها و سایر اخبار مرتبط در المپیک، بوده است. بدین ترتیب نیروی انسانی این مجله، می‌تواند بر روی اخبار پیچیده‌تر و جذاب‌تر کار کنند. 

جرمی گیلبرت در این رابطه گفت: ما سعی نداریم جایگزینی برای خبرنگاران پیدا کنیم. بلکه تلاش ما در راستای آزاد کردن وقت آن هاست! 

در واشنگتن پست، یک تیم سه نفره از مهندسان تشکیل شده است که به صورت تمام وقت بر روی نرم‌افزار هوش مصنوعی این شرکت، با نام هلیوگراف (به انگلیسی: Heliograf)  کار می کنند. تعدادی از افراد هم نیمی از وقت روزانه خود را بر روی تحلیل و بررسی پروژه صرف می‌کنند در حالی که یک تیم چهار تا پنج نفره ی دیگر هم بر روی فرم دهی به نرم‌افزار کار می کنند.

منبع خبر: recode

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر