حذف پارتیشن گنو/لینوکس در به روز رسانی ویندوز ۱۰ ؟!

حذف پارتیشن گنو/لینوکس در به روز رسانی ویندوز ۱۰ ؟!

خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه در به روزرسانی ویندوز ۱۰، قرار است پارتیشنی که لینوکس بر روی آن نصب شده، حذف گردد !!!!!

بسیاری از افرادی که ویندوز ۱۰ را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده اند، معمولاً یک پارتیشن برای نصب لینوکس هم دارند. این امر بسیار رایج است تا حدی که علاوه بر توسعه دهندگان حرفه‌ای، افراد معمولی هم ممکن است لینوکس و ویندوز را در کنار داشته باشند. علاوه بر این، دسته‌ای از افراد هستند که لینوکس را ترجیح می‌دهند اما مجبورند از ویندوز استفاده کنند. 

   خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه در به روزرسانی ویندوز ۱۰، قرار است پارتیشنی که لینوکس بر روی آن نصب شده، حذف گردد !!!!!

آلن پوپ، مدیر اجتماع اوبونتو در کانونیکال، در توییتر خود از گزارش‌های دریافتی مبنی بر حذف پارتیشنی که لینوکس بر روی آن نصب شده است، در به روزرسانی ویندوز ۱۰، اظهار ناراحتی کرد و افزود این کار نباید بدون اجازه گرفتن از کاربر انجام شود!

هر چند نمی‌توان صریحاً گفت که سیستم عامل های مایکروسافت بر علیه توزیع های لینوکس عمل می کنند. اما با این وجود، کاربران لینوکسی  تا زمانی که اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است باید از به روزرسانی ویندوز ۱۰ خود خودداری کنند. علاوه بر این، توصیه می‌شود برای احتیاط بیشتر، از لینوکس خود پشتیبان تهیه کنید.

از آن جایی که دلیلی ندارد آلن پوپ در رابطه با این خبر دروغ گفته باشد، مطمئناً اتفاقاتی در حال وقوع است. اگر این خبر صحت پیدا کند، می‌توان آن را به عنوان یکی از باگ های مهم در نسخه ی به روزرسانی شده ی ویندوز ۱۰ در نظر گرفت. یک باگ مهم که مایکروسافت آن را مورد بررسی قرار نداده است!

به هر حال باید منتظر ماند تا گزارش های جامع تری از کاربران لینوکسی دریافت کنیم و بتوانیم نظر قطعی درباره ی این عمل‌کرد ویندوز ارائه دهیم! شاید مایکروسافت این باگ را غیر عمدی از قلم انداخته باشد، شاید هم این کار را برای حذف رقیب قدرتمند خود از دنیای تکنولوژی انجام داده باشد!

منبع خبر: windowsreport

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر