چگونه در اندروید از فایل های تصویری و رسانه ای خود بکاپ بگیریم ؟

چگونه در اندروید از فایل های تصویری و رسانه ای خود بکاپ بگیریم ؟

امروزه سازندگان مختلف برخی از گوشی های هوشمند و تبلت های خود را بدون قابلیت پشتیبانی حافظه های خارجی وارد بازار می کنند و از این رو کاربر مجبور می شود که به طور مداوم گوشی خود را برای انتقال فایل های مختلف به یک رایانه متصل کند .

در این خبر به شرح نحوه بکاپ گیری از فایل ها با استفاده از نرم افزار فوتوز ( Photos ) گوگل پرداخته شده است . همه فایل های تصویری و رسانه ای گرفته شده با استفاده از یک گوشی و یا تبلت اندروید ، در حافظه داخلی دستگاه ذخیره می شوند ؛ حال در صورتی که دستگاه شما فاقد پورت کارت حافظه microSD باشد در مدت زمان کوتاهی با مشکل کمبود فضای حافظه برای ذخیره سازی فایل های خود روبرو می شوید .

نرم افزار گوگل فوتوز یک قابلیت بکاپ گیری نامحدود را در اختیار شما می گذارد تا بتوانید فایل های مورد نظرتان را در یک سیستم کلود ذخیره سازی کنید . یکی از ویژگی های برتر این قابلیت این است که کاربر را قادر می سازد تا در صورت عوض کردن گوشی خود بتواند فایل های ذخیره سازی شده را در یک گوشی جدید هم داشته باشد . برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید نرم افزار گوگل فوتوز را روی گوشی خود اجرا کنید . در صورتی که این نرم افزار به طور پیش فرض بر روی گوشی شما نصب نشده است می توانید آن را از گوگل پلی استور دانلود و نصب کنید .

بعد از نصب نرم افزار فوتوز آن را اجرا کنید و مراحل زیر را دنبال نمایید تا قابلیت بکاپ گیری Google Photos Camera Roll فعال شود :

-    صفحه نمایش را از سمت چپ به سمت راست حرکت دهید تا منو نرم افزار باز شود .
-    روی گزینه Settings کلیک کنید .
-    آپشن Back up & Sync را انتخاب نمایید .
-    کلید فعال کننده Back up & Sync را بر روی حالت ON قرار دهید .

با انجام دادن مراحل فوق بکاپ گیری از فایل ها زمانی که به یک شبکه وای فای متصل می شوید ، شروع می گردد . در صورتی که می خواهید با استفاده از بسته های ترافیک داده های گوشی فرآیند بکاپ گیری را انجام دهید ، باید یک بسته اینترنتی نامحدود داشته باشید . این امکان وجود دارد که از طریق منو Settings گزینه های بکاپ گیری مورد نظر خود را انتخاب نمایید .

هم اکنون گوشی و یا تبلت شما به طور خودکار از تصاویر و فیلم هایی که در نرم افزار دوربین دستگاه ذخیره شده است ، بکاپ گیری می کند . در صورتی که می خواهید از داده های موجود در پوشه های رسانه ای دیگر بکاپ گیری کنید باید پوشه های مورد نظر خود را از طریق گزینه Device Folders  انتخاب نمایید . مطمئن شوید که آیکون آبی رنگ برجسته در کنار نام پوشه های انتخابی شما ظاهر می شود زیرا از این طریق می فهمید که بین فایل های رسانه ای شما و نرم افزار گوگل فوتوز یک همگام سازی مناسب ایجاد شده است . 

بعد از انجام دادن این مراحل هر چند وقت یک بار پیامی را مبنی بر امکان پذیر بود فرمت کردن حافظه گوشی خود دریافت می کنید . می توانید از این گزینه استفاده کنید زیرا در صورت نیاز قادر خواهید بود که فایل های پاک شده را بازیابی نمایید .

گوگل فوتوز قابلیت های بسیار متعددی دارد که می توانید از طریق نرم افزار گوشی و یا تبلت و یا از طریق مرورگر رایانه خود به آن ها دسترسی داشته باشید ؛ البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از این ابزارها باید ابتدا از طریق یک رایانه وارد اکانت گوگل خود شوید . برخی از این قابلیت ها عبارتند از :

-    Ready to Cast : برای نمایش دادن فایل های رسانه ای بر روی تلویزیون از طریق کروم کست
-    Bring Photos to Life : برای چسباندن عکس های مختلف ذخیره سازی شده در یک سیستم کلود و یا حافظه دستگاه به یکدیگر
-    Visual Search : برای پیدا کردن تصاویر مختلف . به منظور استفاده از این قابلیت باید نرم افزار گوگل فوتوز را باز کنید و سپس در قسمت Search یک عبارت را تایپ نمایید تا نرم افزار تمام تصاویری را که عبارت تایپ شده را بر روی خود دارند ، پیدا کند .
-    Easy Editing : این ابزار امکان ادیت سازی تصاویر را به گونه ای ساده برای شما فراهم می کند .
-    Instant Sharing : با لمس کردن گزینه " Create Link " می توانید به واسطه این قابلیت در کمتر از 5 ثانیه هر تصویر و یا فیلمی را به اشتراک بگذارید . 
-    Assistant for Google Photos : این ابزار یک bot می باشد که به طور خودکار برخی از تصاویر و فیلم های قدیمی را نشان می دهد تا خاطرات گذشته شما را برایتان بازیابی کند .
-    Shared Albums : این ابزار یکی از برترین قابلیت های نرم افزار گوگل فوتوز می باشد که امکان به اشتراک گذاری پوشه های حاوی فایل های رسانه ای را برای کاربر فراهم می سازد .
-    Unlimited Free High-Quality Storage : این ابزار به طور خودکار از همه فایل های موجود در دستگاه شما یک نسخه بکاپ در یک سیستم کلود تهیه می کند .
-    Free Up Space on your Device : این قابلیت هر زمانی که میزان حافظه دستگاه از یک حد معین کمتر شد کاربر را مطلع می سازد و برخی از تصاویر قدیمی را پاک می کند تا حافظه بیشتری را در اختیار کاربر بگذارد .
•    شما می توانید همچنان از طریق نرم افزار گوگل فوتوز و یا مرورگر رایانه خود به فایل های حذف شده دسترسی داشته باشید .

در صورتی که می خواهید از طریق رایانه خود به فایل های حذف شده دسترسی پیدا کنید باید به آدرس photos.google.com بروید . 

منبع خبر: androidgeeks

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر