بیگ-آی رباتی قابل تعلیم، فرمان‌بر و همدل!

بیگ-آی رباتی قابل تعلیم، فرمان‌بر و همدل!

تا به حال رویای رباتی دوست‌داشتنی را در سر داشته اید که در خانه به دنبال شما بیاید و همه فرمان های شما را اطاعت کند؟

سیری، الکسا و کورتانا در خانه کمک می‌کنند، اما آیا آن ها می توانند با تکنولوژی‌های مربوط به خودشان شما را در اطراف خانه دنبال کنند؟ بیگ-آی(Big-I) رباتی شخصی است که دقیقا این کار را انجام می دهد.


این ربات شبیه سطل زباله‌ای است که با چشمی بزرگ همانند درب سطل زباله، ایستاده است. بیگ-آی می‌بیند، می‌شنود، حرکت می کند و به فرامین صوتی‌ای که شما برای آن برنامه ریزی کرده اید پاسخ می‌دهد.

این ربات در کلیپ تبلیغاتی خود پدری را نشان می‌دهد که بیگ-آی را طوری برنامه ریزی کرده که وقتی درجه هوا از میزان مشخصی سردتر شد، برای بچه ها کاپشن می‌برد. همچنین وقتی پدر دست خود را به روش خاصی بالا می‌برد، Big-I موسیقی پخش می‌کند.

API  باز بیگ-آی و سیستم عامل منحصر به فردش امکان سفارشی سازی را فراهم آورده است. علاوه بر این Big-I با لوازم خانگی هوشمند مانند چراغ ها و سیستم های ترموستات قابلیت هماهنگی دارد. همچنین می تواند به عنوان خانه دار کوچک شخصی شما آموزش داده شود.


قرار است بیگ-آی(Big-I) در چندین رنگ به بازار آید، اما هنوز کاملا برای فروش آماده نیست. 

منبع خبر: engadget

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر