دقیق ترین تکنولوژی در اتاق فرمان برای المپیک ریو 2016 راه اندازی شده است.

دقیق ترین تکنولوژی در اتاق فرمان برای المپیک ریو 2016 راه اندازی شده است.

کمیته بین المللی المپیک به همراه شریک جهانی و اصلی خود Atos, و کمیته ی برگزاری المپیک سال ۲۰۱۶ در ریو به صورت رسمی اتاق فرمان تکنولوژی را بازگشایی کرده است. بازگشایی رسمی در طول دوازدهمین پروژه بازنگری بازی های المپیک ریو دوژانریو 2016 توسط کمیته ی بین المللی المپیک اتفاق افتاد و در واقع رویدادی مهم برای آماده سازی برای المپیک در تابستان میباشد.

ژان بنوا گوتیه، کارگردان فناوری اطلاعات کمیته ی بین المللی المپیک می گوید: ما بسیار تحت تاثیر آماده سازی های فناوری اطلاعات کمیته برگزاری قرار گرفته ایم. این المپیک در سیستم های آی تی که در بازی هایش استفاده می شود، قرار است پیشرفتی بزرگ را نشان دهد و ما به همراه شریک بین‌المللی خود، Atos، در کنار هم کار می کنیم تا بتوانیم تجربه ی ورزشکاران، رسانه ها و داوران را نه تنها در ریو دوژانریو، بلکه در بازی های آینده المپیک نیز به سطح بالاتری ببریم."


مرکز عملیات تکنولوژی در واقع اتاق فرمان و کنترل تکنولوژی هایی است که تمام ۱۴۴ بازی و دیگر مکانهای المپیک را زیر نظر دارند. در زمان های بازی این مکان ۸۰۰ متر مکعبی کنترل و زیر نظر گرفتن سیستم های فن آوری اطلاعات پشتیبان بازی ها را برعهده دارند و در نهایت نتایج تمامی بازی های المپیک و پارالمپیک را به رسانه های دنیا در همان لحظه مخابره می کند. 


الی رسند، کارگردان تکنولوژی ریو ۲۰۱۶ گفت" TOC در اجرای بازی ها نقش اساسی دارد و ما بسیار خوشحالیم که توانسته است در شرایط آزمایشی ما را پشتیبانی کند. در واقع TOC از لحاظ آی تی مساوی است با استادیوم اصلی، جایی که تیم آی تی بهترین صندلی ها را خواهد داشت تا تمامی اتفاقات مربوط به فناوری اطلاعات را در طول بازی ها نگاه کند. تا مطمئن شوند که نتایج به صورت درست، با امنیت بالا و در زمان مناسب به دنیا اعلام خواهند شد.


پاتریک آدیبا مدیر ارشد گروه تجاری، مدیر عامل رویدادهای مهم در شرکت Atos گفت ریو ۲۰۱۶ یک نقطه ی عطف در روش ارائه فناوری اطلاعات در بازی های المپیک است و مثالی ارزشمند برای نشان دادن به شرکت هایی که مدل های دیجیتالی را پشتیبانی میکنند، میباشد. بدین منظور که این شرکتها بتوانند متوجه سودهای قابل لمس از لحاظ تجربه ی مشتریان، تغییرات تجاری و امنیت و کیفیت عملی شان باشد. 


فناوری اطلاعات نقشی اصولی را در پشت صحنه ی موفقیت این بازی ها، ایفا می کند. ارائه دادن تکنولوژی لازم برای هر تغییری در بازی های المپیک یک کار گروهی میان کمیته ی بین المللی المپیک، کمیته برگزاری و همکاران فناوری اطلاعات آنان است. همیاری المپیک با ATOS دقیقا مثل شراکت آن با شرکت های تکنولوژی دیگر، صورت می گیرد. از جمله ی این شرکت ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


 امگا: ساعت، زمان بندی، امتیاز دهی ، و محل برگزاری نتایج 
 پاناسونیک: تجهیزات صوتی و تصویری
• سامسونگ: ارتباطات بی سیم 
• و همچنین شرکای مهم محلی

منبع خبر: olympic.org

ارغوان ارجمندی

ارغوان ارجمندی

لیسانس میکروبیولوژی علاقمند به زبانهای خارجه,بازی‌های کامپیوتری، ژنتیک، روانشناسی، برنامه‌نویسی می باشد. او عاشق حیوانات و دوستدار طبیعت نیز هست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر