ساخت آیفون تمام شیشه ای صحت دارد !

ساخت آیفون تمام شیشه ای صحت دارد !

مدت هاست که شایعه هایی در مورد پروژه فوق سری اپل در زمینه ساخت یک آیفون تمام شیشه ای به گوش می رسد ؛ ابتدا همه با چشم تمسخر به ساخت این محصول و مقاومت آن در برابر ضربه و سقوط نگاه کردند اما به نظر می رسد که اپل با جدیت تمام در حال دنبال کردن ایده ساخت آیفون شیشه ای خود می باشد .

در پتنتی که برای اولین بار توسط پتنتلی اپل ( Patently Apple ) نشان داده شد اپل اعلام کرد که در محصول نهایی یک صفحه نمایشگر منحنی شکل که به دور دیواره های جانبی قرار می گیرد مجموعه ای از کلیدهای مجازی و یا کلیدهای خازنی لمسی قابل تنظیم را در اختیار کاربران می گذارد . ایده مطرح شده کمی پیچیده بود و به همین منظور اپل مطلب زیر را در مورد آن منتشر کرد :

" از نمایشگرهای انعطاف پذیر خمشی می توان برای شکل دادن به نمایشگرهای جانبی جلویی و نمایشگرهای قرار گرفته در لبه دیواره جانبی بدنه یک محصول استفاده کرد . نمایشگرهایی که بر روی لبه جانبی یک دستگاه قرار می گیرند را می توان با به کار گیری اجزای محفظه ای الگوسازی شده ، ماسک های رنگی و یا فعال سازی و غیر فعال سازی پیکسل های نمایش دهنده یک نمایشگر انعطاف پذیر از نمایشگرهای جانبی جلویی و یا دیگر نمایشگرهای مشابه لبه ای جدا کرد . 

نمایشگرهای لبه ای می توانند در قالب کلید های مجازی ، سوئیچ های مجازی و یا بورد های اطلاعاتی که در جلو نمایشگرهای جانبی جلویی قرار می گیرند ، ایفای نقش کنند . کلیدهای مجازی می توانند دارای اجزای دکمه ای شفاف ، لنزها و یا اجزای بازخورد دهنده لمسی باشند که کاربر را نسبت به فعال شدن کلید های مجازی مطلع می سازند . "

به همراه پتنت ثبت شده طرح هایی نیز ارائه شده است که چند کاربرد مختلف کلیدهای مجازی را نشان می دهند . این کاربردها را می توان در قالب میانبرهایی به قابلیت های پیام رسانی ، تقویم و نرم افزارهای دوربین در اختیار کاربران گذاشت . این کلیدها علاوه بر این می توانند نقش فلش یک دوربین و یا عناصر نشان دهنده اسامی آهنگ های در حال پخش را نیز ایفا کنند .

باید به این نکته اشاره کرد که گوشی سامسونگ گلکسی S6 اج برخی از ویژگی های پتنت جدید اپل نظیر نشان دادن اسم آهنگ های در حال پخش در لبه نمایشگر را در اختیار کاربران گذاشته است هرچند که تفاوت هایی بین پتنت جدید اپل و گوشی گلکسی S6 اج وجود دارد .

کلید های مجازی برخی از ویژگی های پتنت هایی که برای لپتاپ های مک بوک طراحی شده اند را نیز به ارث برده اند . یکی از این قابلیت ها شباهت زیادی به توانایی های صفحه کلید zero travel دارد که اوایل امسال مطالب زیادی در مورد آن منتشر شد . از این طرح ها این گونه برداشت می شود که تیم طراحی اپل علاقه زیادی به طراحی و ساخت نمایشگرها و کلیدهای خازنی لمسی دارد .

حال تنها باید صبر کرد و دید که آیا آیفون تمام شیشه ای واقعا به بازار می آید یا خیر . احتمالا آیفون 7 که امسال وارد بازار می شود هیچ یک از این فناوری ها را در خود ندارد و به نظر می رسد که هنوز چند سال دیگر تا عرضه آیفون تمام شیشه ای در بازار باقی مانده است هرچند که برخی می گویند که اپل می خواهد این طرح رادیکالی را برای سال 2017 به مناسبت ده سالگی آیفون وارد بازار سازد . در هر حال با توجه به پتنت های ثبت شده می توان انتظار داشت که آیفون تمام شیشه ای در آینده ای نزدیک وارد بازار شود . 

منبع خبر: gizmodo

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر