گوگل کروم با دستگاه های بلوتوث دار ارتباط برقرار می کند !

گوگل کروم با دستگاه های بلوتوث دار ارتباط برقرار می کند !

منابع خبری اعلام کرده اند که مرورگر گوگل توانسته است با خانه هوشمند و یا دستگاه های کنترل کننده سلامتی ارتباط برقرار کنند .

در آینده ای نزدیک مرورگر شما نسبت به وسایل قرار گرفته در اطرافتان آگاه می شود . بعد از ماه های آزمایش گوگل توانسته یک قابلیت پشتیبانی آزمایشی را در در کروم و کروم OS برای وب بلوتوث ( Web Bluetooth ) ایجاد کند . این قابلیت باعث می شود که وب سایت ها بتوانند با نزدیک ترین وسیله بلوتوث دار موجود در اطرافشان ارتباط برقرار کنند . 

گوگل اعلام کرده که کاربران باید برای به کار گیری این قابلیت از یک میانجی وب استفاده کنند تا بتوانند دستگاه های موجود در خانه هوشمند خود را کنترل کنند و یا داده های دستگاه کنترل کننده ضربان قلب را برای مربی ورزشی خود بفرستند .

در حال حاضر برای استفاده از وب بلوتوث باید به یک کروم 53 و سایتی که این فناوری را پشتیبانی می کند ، دسترسی داشته باشید . انتظار می رود که مدتی طول بکشد تا این فناوری به طور عمومی در اختیار کاربران قرار بگیرد . گوگل هم اعلام کرده که احتمالا در ماه ژانویه ( 12 دی تا 12 بهمن ) این قابلیت را در اختیار همه کاربران می گذارد . با عرضه چنین ابزاری دیگر کاربران مجبور نخواهند بود که از نرم افزارهای کنونی برای متصل شدن به دستگاه های بلوتوث دار خود استفاده کنند .

منبع خبر: engadget

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر