طبقه بندی خوانندگان ژورنال های لینوکس توسط آژانس بین المللی آمریکا

طبقه بندی خوانندگان ژورنال های لینوکس توسط آژانس بین المللی آمریکا

آیا شما از خوانندگان ژورنال لینوکس یا کاربران نرم افزار هایی مانند تور (Tor) و تیلز لینوکس (Tails Linux) هستید؟ اگر این چنین است، احتمالا توسط NSA افراطی شناخته می شوید. بر اساس اسنادی که از XKeyscore افشا شده اند، این آژانس هر فردی را که علاقه مند به حفظ حریم خصوصی آنلاین است مورد هدف قرار می دهد. به خصوص افرادی که علاقه مند به برنامه های حفظ حقوق خصوصی آنلاین هستند و به وب سایت جامعه ی کاربران لینوکس مراجعه می کنند.

ایکس کی اسکور (XKeyscore) نرم افزار جمع آوری و تحلیل است که در سال گذشته میان تعدادی از کاربران برنامه های نظارت استفاده می شد و توسط ادوارد اسنودن (Edward Snowden) ارائه گشت.
کد منبع آن که توسط اعضای پروژه ی تور (Tor) و متخصصان شبکه های امنیتی آلمان NDR و WDR تجزیه و تحلیل شد، تحت عنوان نظارت آژانس امنیت ملی آمریکا برای بررسی دو سرور تور (Tor) سازمان راهنمایی آلمان ارسال شد.
کد ها هم چنین نشان دهنده ی تعدادی آی پی خاص از راهنمایان سازمان تور (Tor) بودند. 
"ماه ها تحقیق توسط تلویزیون عمومی آلمان NDR و WDR (ARD)، دسترسی منحصر یه فرد محرمانه به کد آژآنس امنیت ملی آمریکا، مصاحبه با کارمندان سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و بررسی اسناد محرمانه ی دولت آلمان نشان می دهد که نه تنها سرور نورنبرگ توسط NSA تحت نظر بوده است بلکه افرادی که به نوعی علاقه مند به چندین سیستم نرم افزار حفظ حریم خصوصی هستند نیز شناخته و تحت نظر گرفته شده اند. " این گزارش ARD می باشد. با این حال کشور هایی مانند کانادا، انگلستان، نیوزلند، استرالیا و ایالات متحده که به آن ها به عنوان پنج چشم نیز گفته می شود از این نظارت معاف هستند. 
برنامه آدرس آی پی افرادی را که کلماتی چون tails، Amnesiac Incognito Live System، Linux، USB، CD، secure desktop، IRC، truecrypt و یا tor جست و جو می کنند، علامت گذاری و مشخص می کند. هم چنین به توزیع Tail Linux به عنوان یک مکانیسم حمایت شده توسط افراط گرایان اشاره دارد.
گذشته از مجله ی لینوکس دیگر وب سایت ها مانند FreeProxies.org، HotSpotShield، MegaProxy، FreeNet، Centurian و یک سرور ایمیل ناشناس به نام MixMinion نیز تحت نظارت هستند.
در حالی که هیچ کلمه در مورد چگونگی به دست آمدن کد منبع ذکر نشده است، کارشناسان امنیتی مطمئن نیستند که این کد به طور حتم توسط اسنودن (Snowden) فاش شده باشد. یک متخصص امنیتی به نام بروس اشنایر (Bruce Schneier) می گوید: من باور نمی کنم که افزودن کاتالوگ TAO از جمله اسناد اسنودن (Snowden) باشد و معتقدم که افشا کننده ی دومی نیز وجود دارد. در همین حال در واکنش به افشاگری های جدید، آژانس امنیت ملی آمریکا طی بیانیه ای رسمی گفت: در طول انجام ماموریت، NSA تنها آن چه را که از نظر قانون مجاز است و تنها برای مقاصد اطلاعاتی خارجی و اطلاعات معتبر جمع آوری کرده است. هم چنین در این بیانیه اظهار کرد: ابزار هایی مانند ایکس کی اسکور (XKeyScore) طی چندین سطح مکانیزم نظارت و مطابقت بسیار دقیق ساخته شده اند.

 

منبع خبر: techspot

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر