چطور گواهی یک ‌سایت را با مالک اصلی‌اش مطابقت دهیم؟

چطور گواهی یک ‌سایت را با مالک اصلی‌اش مطابقت دهیم؟

روزانه دهها وب‌سایت را مرور می‌کنید ولی شاید فکرش را هم نکنید که گواهی وب سایت چقدر مهم است. مرورگر شما اطلاعات بسیاری در پس زمینه دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی وب را مرور کنید.

گاهی اوقات ممکن است با خطای گواهی وب سایت مواجه شوید که به شما نشان می دهد گواهی وب‌سایت متعلق به صفحه‌ی دیگری است. اگر شما همیشه این خطا را ببینید، ممکن است مشکلی با خاموش بودن ساعت سیستمتان داشته باشید و یا ممکن است نرم افزارهای مخربی داشته باشید که نیاز به تمیز کردن داشته باشند، اما اگر فقط گاهی اوقات این خطا را ببینید، ارزشش را دارد که خطا را بررسی کنید.


برای مشاهده گواهی هر وب سایت در هر مرورگر (به جز ادج)، هنگام بازدید از یک صفحه HTTPS ، روی آیکون قفل سبز کلیک کنید. در کروم به Details > View Certificate  بروید، روی فلش کلیک کنید و More Information  را در فایرفاکس انتخاب کنید، و View Certificates  را در اینترنت اکسپلورر انتخاب کنید.

در این جا گواهی ای که به سایت اختصاص داده شده را می بینید. با این حال، یک گواهی می تواند برای بیش از یک URL معتبر باشد. اگر شما گواهی یوتیوب را مشاهده کنید، می بینید که به google.com  نیز صادر شده است.

با رفتن به تب Details در هر مرورگر و پیدا کردن Subject Alternative Name، می توانید نام وب سایت های دیگری که این گواهی برای آن ها معتبر است را مشاهده کنید. به عنوان مثال گواهی گوگل برای youtube.com، gmail.com، و android.com نیز معتبر است.


با استفاده از این اطلاعات اگر هشدار گواهی نامعتبری را یافتید، می توان فهمید که یک وب سایت مشروع نامش را تغییر داده است (مثلا Hewlett-Packard  نام خود را به Hewlett-Jackson  و یا سایت hp.com  به hj.com تغییر داده است).

 

منبع خبر: makeuseof

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر