خود را در برابر حملات سایبری ایمن کنید!

خود را در برابر حملات سایبری ایمن کنید!

حملات سایبری همیشه در کمین ما هستند، اما می توان با انجام چند کار ساده تا حد امکان از این حملات در امان بود.

خلاف کاران سایبری در تلاش برای یافتن نقاط ضعف امنیتی موجود در تکنولوژی هستند تا از آنها برای کنترل کردن دستگاه شما و دزدیدن اطلاعات استفاده کنند. 

شرکت های تکنولوژی همه تلاش خود را می کنند تا نقاط ضعف امنیتی را بیابند و آن ها رفع کنند، به همین دلیل مدام کامپیوتر شما را به روز رسانی می کنند. بهترین راه برای جلوگیری از حملات سایبری این است که دستگاه خود را همیشه به روز نگاه دارید. 
سال پیش حدود دو میلیون حمله سایبری صورت گرفت. با توجه به این تعداد بسیار بالا جالب است بدانید که 68% از کاربران گوشی های موبایل و 64% از کاربران کامپیوتر دستگاه های خود را تا جایی که امکان داشته باشد به روز رسانی نمی کنند. 
بسیاری از این افراد می گویند که دانلود به روز رسانی ها خیلی وقت گیر است. جواب این سوال این است که سعی کنید وقت خود را خالی کنید. اگر آیکون به روز رسانی روی ویندوز شما ظاهر شد، به روز رسانی ها را نصب کنید و در آن زمان کاری دیگر بکنید. اگر همیشه به روز رسانی کنید هربار وقت زیادی از شما نمی گیرد. 

در مورد به روز رسانی به ویندوز 10، این به روز رسانی دیگر رایگان نیست. هنوز می توانید از نسخه های 7 و 8/8.1 برای مدتی استفاده کنید، پس فکر نکنید که دستگاه شما دیگر در امان نیست. یک روز مایکروسافت از پشتیبانی نسخه های قدیمی دست بر می دارد، همان کاری که با ویندوز XP کرد. آن زمان است که شما باید به فکر یک جایگزین باشید. 

سه گزینه پیش روی شما وجود دارد.1- یک کامپیوتر جدید بخرید ( گران). 2. ویندوز 10 بگیرید، 3. لینوکس نصب کنید ( رایگان). یک عامل مهم دیگر در تصمیم گیری طول عمر کامپیوتر است. اگر سخت افزار شما قدیمی است شاید بهترین راه تعویض آن است. 

در مورد لینوکس، مزایای زیادی وجود دارد. ویندوز همانطور که می دانید بسیار حساس به ویروس است ( ویروس، تبلیغ افزار و جاسوس افزار) ، اما لینوکس در برابر ویروس بسیار ایمن است. یک دلیل آن تسلط ویندوز است، که باعث می شود هدفی بزرگ برای هک باشد، اما معماری لینوکس به صورتی است که هک کردن آن بسیار دشوار است. یکی دیگر از مزایای لینوکس این است که به روز رسانی ها بدون نیاز به ریستارت نصب می شوند. اما زمانی هم که ریستارت می شود بسیار سریع کامپیوتر بالا می آید و مثل دیگر سیستم عامل ها نیست که قرن ها برای " تنظیم به روز رسانی ها" زمان ببرد. 

از هر سیستم عاملی که استفاده می کنید، همیشه آخرین به روز رسانی ها را نصب کنید. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر