۶۰ درصد پهنای باند کشور در اختیار تلگرام است

۶۰ درصد پهنای باند کشور در اختیار تلگرام است

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی گفت: ۶۰ درصد پهنای باند کشور در اختیار تلگرام قرار دارد که عدد این رقم بالایی است.

 به گزارش راسخون به نقل از مهر ، مهندس محمدحسن انتظاری در سومین همایش ملی فصل وصل در مشهد مقدس با بیان اینکه ۶۰ درصد پهنای باند کشور به مصرف تلگرام می رسد، اظهار کرد: این رقم بالایی است و وقتی چنین پهنای باندی در اختیار تلگرام قرار می گیرد، باید توجه مسئولان به این عرصه بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست کلان کشور در زمینه فضای مجازی تبدیل شدن به قدرت سایبری است، گفت: این امر باید با توان اثرگذاری در سطح جهانی صورت گیرد که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین شده است.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: تبدیل شدن به قدرت سایبری، تنها در زمینه امنیتی نیست بلکه باید زمینه های این رشد در حوزه های اقتصاد، فرهنگ و دیگر حوزه ها نیز فراهم شود.

انتظاری افزود: در این راستا اقشار مختلف باید برای تحقق استراتژی کلی نظام در زمینه فضای مجازی به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه اعمال حاکمیت ملی در فضای مجازی از مباحث مهم در فضای مجازی است، ادامه داد: من شاهد بوده‌ام که مباحث خصوصی و محرمانه در بستر یک شبکه اجتماعی، ابتدا توسط منبع دیگری ضبط شده است و بعد در اختیار طرف دیگر قرار گرفته است.

انتظاری افزود: در حال حاضرنیازمند ایجاد نظام حقوقی و مقرراتی جدید در فضای مجازی هستیم که همگام با دنیا حرکت کنیم.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه ‌کشور باید به سرعت درباره تحولات سریع فضای مجازی تصمیم گیری کند، ابراز داشت: اکنون متاسفانه تصمیم گیری‌ها با سرعت تحولات این فضا همخوانی ندارد.

وی با اشاره به احکام صادره از سوی رهبر معظم انقلاب درباره شورای عالی فضای مجازی و سیاست های اقتصاد مقاومتی، گفت: باید جایگاه و سهم مناسب برای اقتصاد دانش بنیان در فضای مجازی در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی کشور و برنامه ریزی همه جانبه و بهره گیری از فرصت های اشتغال زایی صورت گیرد.

انتظاری عنوان کرد: در حال حاضرفضای اطلاعات در اختیار کشورهای بیگانه است و این درصورتی است که حاکمیت فضای مجازی باید در اختیار ما باشد، تا داده های شبکه‌های پیام رسان خارجی که تحت حاکمیت کشور نیستند در اختیار بیگانگان قرار نگیرد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر