چهار لانچر مبتنی بر حرکت برای اندروید

چهار لانچر مبتنی بر حرکت برای اندروید

با اپلیکیشن های لانچر خیلی راحت تر می توانید اپلیکیشن های مورد علاقه خود را بیابید و به آن ها دسترسی داشته باشید. در این مقاله پنج تا از بهترین اپلیکیشن های لانچر مبتنی بر حرکت را معرفی کرده ایم.

لانچرهای مبتنی بر حرکت بسیار خوبی برای اندروید وجود دارد. این لانچرها به شما امکان دسترسی از یک اپلیکیشن به یک اپلیکیشن دیگر را می دهد. می توان به آن ها از طریق اطلاعیه ها یا تکان دادن گوشی ، کشیدن یک دکمه و یا راه های دیگر از یک اپلیکیشن به راحتی به اپلیکیشنی دیگر رفت. 
اگر به دنبال راهی برای دسترسی سریع تر به اپلیکیشن های مورد استفاده خود هستید این مقاله را تا آخر بخوانید. 

اسلاید لانچر (Slide Launcher) 
این لانچر مبتنی بر حرکت از طریق کشیدن دکمه خانه در منو جست و جو فعال می شود که راهی بسیار عالی به خصوص برای استفاده از گوگل نو می باشد. همچنین از طریق فشار دادن دکمه جست و جو که در صورت وجود در کنار دکمه دوربین قرار دارد نیز می توانید به آن دسترسی داشته باشید. متاسفانه اگر هیچ کدام از این قابلیت ها را روی گوشی خود ندارید باید پلاگین  TouchWiz را دانلود کنید که به شما اجازه می دهد با فشار دادن دکمه خانه این اپلیکیشن را باز کنید. مدیران این برنامه می گویند که در تلاشند تا کاری کنند که بتوان از طریق کشیدن دکمه روی صفحه نیز بتوانید این کار را انجام دهید، اما در حال حاضر این قابلیت موجود نمی باشد. 


علاوه بر آن، این اپلیکیشن خیلی پر استفاده است. خیلی زود باز می شود و همچنین ظاهری بسیار زیبا دارد. در زمان نصب از شما پرسیده می شود که تنظیمات معمولی می خواهید یا پیشرفته، و می توانید هر زمان که بخواهید در تنظیمات آن را تغییر دهید که بسیار خوب است چرا که با تنظیمات معمولی تازه کارها خیلی راحت می توانند اپلیکیشن را بفهمند ولی تنظیمات پیشرفته بسیار قابل برنامه ریزی است. 
بزرگ ترین نقطه ضعف آن این است که بدون نوار جست و جو خوب کار نمی کند و نیاز به پلاگین برای دستگاه های TouchWiz است. به هر حال، اگر با دستگاه شما خوب کار کند این لانچر بسیار به کارتان می آید. 

تویستی (Twisty) 
این اپلیکیشن کمی متفاوت است، و از طریق روشن کردن دوربین با پیچش دست  Moto X کار می کند. نسخه رایگان آن فقط یک قابلیت را پشتیبانی می کند: برای باز کردن اپلیکیشن دوربین فقط کافی است دوبار مچ خود را پیچ دهید. مشکل این است که فقط وقتی کار می کند که صفحه روشن باشد. اما بسیار خوب و دقیق کار می کند. 


اما با پرداخت پول می توانید مشخص کنید که چه اپلیکیشنی باز شود و از چند حرکت دیگر نیز برای باز کردن اپلیکیشن ها استفاده کنید. این اپلیکیشن با موارد دیگر متفاوت است چرا که فقط سه اپلیکیشن را پشتیبانی می کند و لازم است که گوشی خود را کمی بچرخانید اما بسیار خوب کار می کند. 

گوگل جسچر سرچ (Google Gesture Search)
برای کسانی که از هجی کردن خوششان می آید، گوگل جسچر سرچ چیزی بسیار عالی است. فقط کافی است که هرچیزی که می خواهید به دنبال آن بگردید را هجی کنید و جسچر سرچ گوشی شما را برای آنچه می خواهید جست و جو می کند. این اپلیکیشن می تواند بوک مارک های مرورگر، اپلیکیشن ها، خواننده ها، آلبوم ها، موزیک ها، تنظیمات و مخاطبین را بیابد. هر حرفی که تایپ می کنید به نواری که در پایین قرار دارد اضافه می شود تا همه کلمه را هجی کنید، البته شما می توانید اپلیکیشنی بیابید که نیاز به تایپ کردن کل کلمه نداشته باشد و درون لیست پیشنهادی آنچه می خواهید را بیابید. 


همچنین می توانید حرف مورد نظر خود را طراحی کنید، اما این اپلیکیشن در مورد قابلیت حرکتی کمی ضعیف عمل می کند. برای باز کردن جسچر سرچ باید مچ دست خود را دو بار با سرعت تکان دهید، اما این قابلیت خیلی خوب کار نمی کند. البته این موضوع در هر گوشی متفاوت است و ممکن است در مورد گوشی شما اوضاع فرق کند. 

سوئیپ پد- هایپراسکوپ لانچر (SwipePad – Hyperspace Launcher)
سوئیپ پد راهی بسیار سریع برای باز کردن اپلیکیشن ها از هرجا که هستید می باشد. اول آن را فعال کنید، سپس پورتالی که می خواهید را انتخاب کنید. برای ویرایش پورتال های مختلف آنقدر روی یکی از آن ها بمانید تا نارنجی شود. 


سوئیپ پد کمی خسته کننده است، به اندازه اسلاید لانچر زیبا طراحی نشده است، اما از نظر عملکرد بسیار خوب عمل می کند. اگر فقط به دنبال عملکرد خوب هستید سوئیپ پد به کارتان می آید. 

نتیجه گیری
اسلاید لانچر و سوئیپ پد راهی بسیار خوب برای دسترسی سریع به اپلیکیشن های مورد علاقه شما هرجا که باشد است. گوگل جسچر سرچ کمی متفاوت است و به شما اجازه می دهد با طراحی حروف یا اعداد درون گوشی خود را بگردید و تویستی با چرخاندن گوشی به شما اجازه می دهد تا اپلیکیشن خود را باز کنید. 
اساسا، هرطوری که راحت باشید اپلیکیشن های خود را باز کنید اندروید اپلیکیشنی برای آن دارد. همچنین می توانید از لانچرهای منحصر به فرد تری مثل  Aviate یا  Buzz Launcher استفاده کنید. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر