نرم افزارهای ضروری در گنو/لینوکس – قسمت دوم

نرم افزارهای ضروری در گنو/لینوکس – قسمت دوم

نرم افزارهای ضروری در گنو/لینوکس – قسمت دوم: تعداد زیاد نرم‌افزارها در دنیای لینوکس و همچنین تنوع و گوناگونی در آن‌ها ممکن است کاربران لینوکسی را دچار سردرگمی کند. در این پست، به معرفی برخی از نرم افزارهایی می‌پردازیم که تعداد دانلود زیادی نسبت به بقیه داشته‌اند و به نحوی می‌توان گفت آزمون خود را پس داده اند.

بخش دوم: ابزارهای اینترنت و ارتباطات

کرومیوم (به انگلیسی: Chromium)

کروم (به انگلیسی: Chrome)، یکی از موفق‌ترین مرورگرهای وب بر روی هر سه پلتفرم موجود می‌باشد. این مرورگر، سریع و قدرتمند است، همه چیز را سینک می‌‌‌‌‌‌‌‌کند، و یک کتابخانه‌ی خارق‌العاده دارد. نسخه ی متن-باز این مرورگر، که قابل نصب بر روی توزیع‌های لینوکسی می باشد، با نام کرومیوم شناخته می‌شود که تمام مزایای گوگل کروم را به همراه دارد. اگر به استفاده از موزیلا فایرفاکس هم عادت کرده اید، می‌توانید آن را بر روی توزیع خود نصب کرده و استفاده کنید.

پیدگین (به انگلیسی: Pidgin)

یکی از بهترین ابزارهای پیام رسانی در لینوکس، پیدگین می باشد. اگرچه بعضی از کاربران اوبونتو (و دیگران) این ابزار را کنار گذاشته و از Empathy استفاده می کنند، با این حال نمی‌توان منکر توانمندی این نرم‌افزار شد. پیدگین، علاوه بر اینکه از بسیاری از ویژگی‌ها و پروتکل های پیام رسانی پشتیبانی می کند، بلکه یک کتابخانه ی جامع به همراه دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا هر آنچه در این حوزه در سر دارید، پیاده‌سازی کنید. اگر از دسکتاپ گنوم استفاده می کنید، نرم‌افزار Empathy هم گزینه ی مناسبی برای شما خواهد بود.

اسکایپ (به انگلیسی: Skype) و گوگل هنگ اوت (به انگلیسی: Google Hangouts)

بسیاری از افراد از اسکایپ برای انجام ویدیو چت (در حوزه های کاری، تجاری، شخصی، آموزشی و …) استفاده می کنند. از آنجا که این نرم‌افزار هنوز برای معماری های ۶۴ بیت در دسترس نمی باشد، باید تنظیمات خاصی (البته نه چندان دشوار!) را در توزیع خود انجام دهید تا موفق به نصب آن شوید. با این حال، اگر به هر دلیلی در نصب اسکایپ با مشکل مواجه شدید، می‌توانید از گوگل هنگ اوت استفاده کنید. 

برای دیدن سایر بخش‌های این پست بر روی لینک های زیر کلیک کنید:

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

منبع خبر: lifehacker

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر