سه قدم ساده برای این که با کروم دانش آموز یا دانشجوی بهتری باشیم !

سه قدم ساده برای این که با کروم دانش آموز یا دانشجوی بهتری باشیم !

اگر کروم بوک دارید و یا کاربر مرورگر گوگل کروم هستید می توانید با استفاده از اپلیکیشن ها و افزونه های آن برای انجام تکالیف درسی و برنامه ریزی بهتر استفاده کنید.

داشتن یک مرورگر خوب باعث می شود که شما مرتب تر باشید و در زمانتان صرفه جویی شود. 
شاید برای سال جدید خود یک کروم بوک خریده اید، و یا شاید یک کاربر گوگل کروم هستید که می خواهید نهایت استفاده را از مرورگر خود ببرید. با این چند قدم می توانید این کار را انجام دهید. 

همگام سازی کروم را فعال کنید
بیشتر ما لپ تاپ، کامپیوتر دسکتاپ و یا یک گوشی موبایل و حتی آی پاد و تبلت داریم. اگر می خواهید تنظیمات مرورگرتان به گونه ای باشد که درس خواندن برایتان راحت تر شود، باید مطمئن شوید که این تنظیمات در همه جا به یک صورت است. 


به تنظیمات کروم خود و به پایین صفحه بروید، گزینه " People" را بیابید. حساب کاربری گوگلی که می خواهید را تنظیم کنید. سپس برای این که انتخاب کنید دقیقا چه چیزی را می خواهید همگام سازی کنید گزینه " Advanced Sync Settings" را انتخاب کنید. 

بهترین اپلیکیشن های آفیس و افزونه ها را دریافت کنید
دانش آموزان نیاز به طیف گسترده ای از اپلیکیشن های ساخت اسناد دارند، و این روزها بسیاری از گزینه های مرتبط را می توانید از طریق اپلیکیشن های کروم و افزونه ها را بیابید. داشتن گزینه های آماده روی کروم می تواند بسیار برای شما کارآمد باشد. برای مثال، می توانید از کروم بوک هر کسی استفاده کنید. وارد حساب کاربری گوگل خود شوید و همه اپلکیشن ها و اسناد خود را دم دست خود داشته باشید. 
می توانید با ویرایش گرهای متن، ابزارهای صفحه گسترده، ایمیل، ابزار ویرایش گرافیکی، ابزارهای ساده دیاگرام و فضای ذخیره سازی ابری برای اسناد شروع کنید. می توانید از افزونه های گوگل مثل Docs, Google Sheets یا ابزارهای دیگر که از گوگل درایو استفاده می کنند استفاده کنید و یا می توانید مایکروسافت آفیس آنلاین، وان درایو و وورد آنلاین نصب کنید. 
به همه اپلیکیشن هایی که برای درس از آن ها استفاده می کنید فکر کنید و اپلیکیشن کروم یا افزونه ای که همان کار را می کند را دریافت کنید. اگر برای تکالیف درسی خود دچار استرس می شوید این ابزارها و افزونه ها می توانند به شما کمک کنند. 

برای خلاقیت بیشتر از افزونه ها استفاده کنید
در کنار اپلیکیشن هایی که به آن نیاز دارید، باید مرتب باشید. یک تقویم، یک لیست انجام کاره ها، یک دیکشنری، یک افزونه برنامه ریز دانش آموز و یک برنامه ریز تکالیف می تواند در انجام کارها به شما کمک کند. 
همچنین افزونه هایی مانند Pomodoro timer, StayFocusd یا  Focus وجود دارند که به شما کمک می کند روی کار خود متمرکز بمانید و آنچه حواس شما را پرت می کند را از بین ببرید. این افزونه ها شاید به نظر چیزهایی جزئی برسند ولی می توانند الگو درسی شما را بهبود بخشند و باعث شوند در درسهای خود خیلی موفق تر باشید. 

از افزونه ها برای انگیزه دادن به خود استفاده کنید
گاهی اوقات برای ادامه کار به الهام و تشویق خود دارید. یک تب جدید با سخن روز از مشاهیر می تواند به شما انگیزه دهد. برای مثال می توانید از  Momentum استفاده کنید. البته صدها افزونه بسیار خوب برای صفحه تب جدید وجود دارد که می توانید از میان آن ها انتخاب کنید. 

برای آفلاین شدن آماده شوید
شاید گاهی اوقات هنگام درس خواندن به اینترنت دسترسی نداشته باشید. شاید جایی ساکت در خوابگاه هست که وای فای دریافت نمی کند و یا این که در اتوبوس یا قطار هستید. به هر حال گاهی اوقات ممکن است آفلاین باشید اما مجبور باشید درس بخوانید. 
از کروم بوک می توان به صورت آفلاین نیز استفاده کرد. گوگل کاری کرده است که حتی به صورت آفلاین نیز می توان از مرورگر کروم استفاده کرد. و این برای دانش آموزان و دانش جویانی که همیشه بیرون هستند بسیار خوب است. 


اگر از گوگل درایو استفاده می کنید، به تنظیمات در اپلیکیشن وب درایو بروید و گزینه ای که امکان ویرایش آفلاین را فراهم می کند را تیک دار کنید. این کار همچنین افزونه گوگل درایو را به کروم اضافه می کند و کاری می کند تا شما به فایل های خود دسترسی داشته باشید و بدون دسترسی به اینترنت تکالیف خود را انجام دهید. 


برای یافتن افزونه ها و اپلیکیشن هایی که به صورت آفلاین کار می کنند به کروم وب استور سری بزنید. برای فیلتر کردن ، گزینه هایی که به صورت آفلاین کار می کنند را تیک دار کنید. 

بوک مارک ها را فراموش نکنید

وقتی که نوبت به بوک مارک ها می شود بیشتر مردم بسیار نامرتب هستند. اما اگر شما بتوانید یک سیستم برای بوک مارک های خود ایجاد کنید در زمان خود صرفه جویی کرده اید. گرچه بسیاری از مردم سایت ها را بوک مارک نمی کنند، اما در کروم یک سایت بوک مارک شده یکی از اولین گزینه ها در نتیجه جست و جوی شما در صورت استفاده از اپلیکیشن لانچر کروم برای جست و جو روی کروم بوک می باشد که می تواند در زمان شما صرفه جویی کند.  

برای مثال، می توانید URL صفحه ثبت نام کلاس آنلاین مورد نظر خود را به جای این که همه سایت را هربار به دنبال آن بگردید بوک مارک کنید. هربار که نام کلاس اینترنتی مورد نظر را تایپ کنید URL آن را می بینید و می توانید به راحتی روی آن کلیک کنید. 

توصیه های بیشتر برای دانش آموزان و دانش جویان
اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، یک پاور بانک تهیه کنید تا شارژ بیشتری داشته باشید و از اینترنت گوشی برای استفاده از لپ تاپ برای مواقع ضروری استفاده کنید. این کار می تواند در بسیاری از مواقع شما را نجات دهد. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر