این تاتوی هوشمند گوشی شما را از راه دور کنترل می‌کند

این تاتوی هوشمند گوشی شما را از راه دور کنترل می‌کند

گروهی از دانشجوان PhD از آزمایشگاه رسانه ی MIT و محققانی از مایکروسافت فناوری جدیدی از نوع پوشیدنی را اختراع کرده‌اند: تاتوی موقتی که می تواند به صورت یک صفحه‌ی لمسی درآید، گوشی های هوشمندتان را از راه دور کنترل کند، یا داده ها را با استفاده از NFC به اشتراک بگذارد.

این فن آوری، که در وب سایت دانشگاه MIT توصیف شده است و در همایش پوشیدنی‌ها در ماه آینده به طور کامل ارائه خواهد شد، دو-اسکین(DuoSkin) نام دارد.

محققان می گویند شما می توانید مداری را با استفاده از هر نرم افزار گرافیکی‌ای طراحی کنید، تاتو را به صورت ورقه‌ای طلایی رنگ چاپ کنید (ورقه‌ای که رسانای برق است)، و سپس سایر مواد و قطعاتی که با تاتو تعامل دارد را اعمال کنید.

شما می توانید:

  •  رنگ پوستتان را به یک پد لمسی تغییر دهید.
  •  تاتو را طوری طراحی کنید که بر اساس دما تغییر رنگ دهد.
  •  داده هایی را از تاتو بیرون بکشید.


 در عکسی که توسط MIT به اشتراک گذاشته شده، تاتو شامل چراغ های LED است که صفحه نمایش درخشانی را روی پوست ایجاد می کند.


این اولین بارنیست که محققان تلاش کرده اند از پوست برونی به عنوان صفحه نمایش لمسی استفاده کنند. در سال 2010 دانشجویی در همکاری با تحقیقات مایکروسافت، چیزی به نام اسکین پوت( Skinput) را تولید کرد که روی مچ دست و یا پشت دست، صفحه نمایشی را نمایان می کند. در اسکین پوت می توان با انگشت گزینه های نمایشی‌اش را لمس و انتخاب کرد.


ساخت و فراهم کردن دستگاه های رابط مورد نیاز اسکین پوت گران است، در حالی که تاتوی DuoSkin به راحتی می تواند مانند یک خالکوبی موقت به طور منظم استفاده شود: تاتو را بر روی پوست خود بچسبانید، پارچه‌ای مرطوب روی آن بگذارید، نوار تاتوی کاغذی را بکنید. 

 

منبع خبر: theverge

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر