چگونه در فتوشاپ رنگ عکس ها را سریع و آسان ویرایش کنیم ؟

چگونه در فتوشاپ رنگ عکس ها را سریع و آسان ویرایش کنیم ؟

فتوشاپ پر از حقه است که اگر آن ها را بلد باشید کارتان خیلی راحت می شوید. بااین مقاله تغییر رنگ سریع و ساده را در فتوشاپ بیاموزید.

اگر بلد باشید فتوشاپ می تواند زندگی یک طراح یا عکاس را بسیار راحت تر کند. با حقه های مخفی آن می توانید روند کاری خود را به شدت سرعت بخشید. 
یکی از این حقه ها تغییر رنگ از طریق حالت های مخلوط سازی یا Blending است. می توانید همه رنگ های یک عکس را تغییر دهید، و یا یکی از رنگ های تصویر را با رنگی دیگر عوض کنید. 
اگر می خواهید در تغییر رنگ خود نقش داشته باشید به قدم اول و در غیر این صورت مستقیما به قدم دوم بروید. 

قدم اول
وقتی که عکس خود را باز کردید ( عکس زیر، انتخابی از مایک ویلسون از آن اسپلش) یک ابزار برای انتخاب کردن سطحی که می خواهید تغییر دهید برگزینید. ابزار Magic Want ( میانبر آن روی صفحه کلید Wمی باشد) بهترین گزینه برای این کار می باشد. اما اگر می خواهید همه طیف های یک رنگ خاص را انتخاب کنید، حقه ای وجود دارد که می تواند این کار را برای شما ساده کند. 


به Select > Color Range بروید. یک پنجره باز می شود و شما می توانید پیش نمایش سیاه و سفیدی از تصویر خود ببینید. 
حال مکان نمای شما باید شبیه به یک قطره چکان شود. در هرجا یک طیفی متفاوت از یک رنگ را دیدید روی قطره چکان کلیک کنید. ( برای مثال در عکس زیر رنگ آبی را تغییر می دهیم.) وقتی که یک بار روی قطره چکان کلیک کردید، هر بار کلید شیفت را فشار دهید تا بخش اضافی را انتخاب کنید. 


وقتی که کارتان تمام شد کلیک کنید و می توانید رنگ های مورد نظر را روی عکس انتخابی ببینید. می توانید با استفاده از ابزار Magic Wand عکس را بهتر ویرایش کنید. حتما هنگام انتخاب کردن بخش های مورد نظر کلید شیفت را فشار دهید. اگر کلید شیفت را فشار ندهید همه بخش هایی که انتخاب کرده اید حذف می شود. 

قدم دوم
وقتی که بخش های عکس را انتخاب کردید، یک لایه جدید بسازید (Layer > New > Layer یا میانبر صفحه کلید Shift-Control-N). با این کار تغیرات شما تصویر اصلی را خراب نمی کنند و در لایه عکس تغییر مستقیم ایجاد نمی کنند. 
ابزار قلم مو را باز کنید ( میانبر صفحه کلید B) و رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. 


در ابتدا وقتی که شروع به رنگ کردن بخش مورد نظر می کنید ممکن است به نظر لکه لکه و غیر طبیعی به نظر برسد. 

 


یک راه برای این که طبیعی به نظر برسد استفاده از گزینه های مخلوط سازی یا Blending می باشد. روی لایه ای که تازه رنگ کرده اید کلیک راست کنید و گزینه های مخلوط سازی را انتخاب کنید. می توانید حالت های مختلف مخلوط سازی را امتحان کنید اما گزینه های Color یا Hue نتیجه بسیار خوبی می دهد. 
در مورد عکس زیر Hue بهترین گزینه است

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر