پایان دادن مایکروسافت به پشتیبانی از اسکایپ روی گوشی‌های قدیمی

پایان دادن مایکروسافت به پشتیبانی از اسکایپ روی گوشی‌های قدیمی

مایکروسافت اعلام کرد به زودی به پشتیبانی از اسکایپ روی گوشی‌های ویندوزی با ویندوز 8 و 8.1 و اندروید 4.0.3 و پایین‌تر پایان می‌دهد.

احتمالا می‌دانید که مایکروسافت می 2011 اسکایپ را به ارزش 8.5 میلیارد دلار خریداری کرد. اکنون این شرکت اعلام کرده اسکایپ به پشتیبانی از ویندوز فون 8، 8.1 و نسخه‌های اندروید پایین‌تر از 4.0.3  از ماه اکتبر به تدریج پایان می‌دهد.

در ادامه این خبر آمده که اوایل 2017 حدود 80 درصد از کاربران ویندوز فون به طور کامل با این اپلیکیشن خداحافظی می‌کنند، البته تا این تاریخ نیز با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند. این تصمیم شامل ویندوز RT و کاربران گوشی‌های اندرویدی با اندروید نسخه 4.0.3  و پایین‌تر نیز می‌شود. مایکروسافت تصمیم دارد اسکایپ را از اپلیکیشنی P2P به اپلیکیشنی بر مبنای فضای ابری تبدیل کند. این شرکت می‌گوید با این تغییر، ویژگی‌هایی همچون اشتراک فایل، کیفیت مکالمه ، قابل اطمینان و پیام‌های ویدیویی بهبود پیدا می‌کنند.

اگر به آمار گوشی های ویندوز فونی نگاهی بیندازیم میبینیم که حرکت مایکروسافت در پایان دادن به پشتیبانی از اسکایپ روی این گوشی‌ها بی‌دلیل نیست و این شرکت ترجیح می‌دهد وقت و هزینه و انرژی خود را روی بخش دیگری بگذارد.

اگر گوشی هوشمندی یا ویندوز 10 موبایل دارید می توانید پیش‌نمایش اسکایپ برای ویندوز را نصب کنید. این اپلیکیشن از تماس ویدیویی و تماس ویدیویی گروهی تا 25 نفر پشتیبانی می‌کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر