خودروی i8 بی‌ام‌و تمام الکتریکی و دوست‌دار محیط‌زیست !

خودروی i8 بی‌ام‌و تمام الکتریکی و دوست‌دار محیط‌زیست !

سال 2011 بود که شرکت بی‌ام‌و دو مدل از سری i را معرفی کرد: i3 تمام الکتریکی و i8 هیبریدی. هر دوی این خودروها شتاب بسیار زیادی داشتند و هم این‌که دوستدار محیط زیست بودند؛ فناوری‌های نوآورانه در کنار سیستم‌های انتقال قدرت برقی در این دو مدل چشم‌نوازی می‌کرد. بدون شک راه‌اندازی سری i یک نقطه عطف در تاریخ پربار این شرکت خودروسازی است. اما به‌نظر می‌رسد که نسل بعدی برند این شرکت جذابیت‌های بیشتری دارد و بیشتر از گذشته چشم‌ها را به‌خود خیره می‌کند.

مجله «اتومبیل» در گزارشی خبر از تولید یک ماشین تمام الکتریکی BMW i می‌دهد و این یعنی این‌که مدل اسپرت i8 با کنار گذاشتن موتور قبلی؛ جایش را به تشکیلات سه‌ موتوره الکتریکی پرشتاب و قدرتمند می‌دهد. این کار نه‌تنها باعث می‌شود که این خودرو بیشتر از مدل‌های قبلی "دوست‌دار محیط‌زیست" باشد؛ بلکه کارایی و قدرت آن به‌شکل چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر i8 قدرتی برابر با 357 اسب بخار دارد اما انتظار می‌رود که مدل بعدی دارای یک موتور الکتریکی معادل 750 اسب بخار باشد.

این مدل از فناوری‌های «فور ویل درایو»؛ Four-wheel Steering؛ Torque Vectoring و Active Suspension بهره می‌برد و با هر بار شارژ تا 482 کیلومتر را طی می‌کند. با درنظر گرفتن این مشخصات باید گفت که با یک ماشین فوق‌العاده روبرو هستیم. مدل i8 جدید قرار است سال 2022 یا 2023 معرفی شود.

مدل جایگزین i3 هم طبق برنامه حوالی سال 2022 وارد بازار می‌شود؛ اما گفته می‌شود بی‌ام‌و سه پیشنهاد برای سری بعد EVهای خود دارد. اولین پیشنهاد به گسترش نسل فعلی ساختار فیبر کربنی است؛ دومین پیشنهاد به استفاده از آلومینیوم برای کاهش هزینه‌های ساخت مربوط می‌شود و سومی در رابطه با تعداد زیادی از مواد مختلف است که با هم مخلوط می‌شوند.

ماشین داخل شهر این شرکت؛ پرفروش‌ترین مدل سری i بی‌ام‌و است. پس باید در مدل بعدی منتظر پیشرفت‌هایی در زمینه ساخت باتری و برخی نقاط ضعف دیگر باشیم.

اما پیش از آن‌که شاهد ورود مدل‌های ارتقاء یافته i3 و i8 باشیم؛ بی‌ام‌و قصد دارد در اواخر 2021 یک EV دیگر را روانه بازار کند. این مدل که در داخل شرکت iNext یا Project i20 نام دارد، می‌تواند عنوان i5 یا i6 را به خود ببیند و به احتمال زیاد از نظر قابلیت‌های خودران پیشرفته‌ترین خودرویی است که بی‌ام‌و تا به‌حال به بازار معرفی کرده است.

گفته می‌شود در ساخت iNext از آلومینیوم و استیل استفاده می‌شود یعنی همان چیزی که ساختار اصلی سدان‌های Bimmer مدرن را تشکیل می‌دهد. هم‌چنین مقداری کربن هم به آن اضافه شده است. اما از نظر قدرت؛ iNext یک Four-wheel drive است و موتور آن بین 136 تا 247 اسب بخار قدرت دارد.

در آخر می‌توان گفت که مدل بعدی i8 لرزه بر اندام مالکان لامبورگینی می‌اندازد. هم‌چنین دو مدل الکتریکی جدید بی‌ام‌و تمام مرزهای موبیلیتی الکتریکی و فناوری رانندگی بدون نیاز راننده را ار بین می‌برد. بنابراین؛ در حالی‌که سری i بی‌ام‌و یکی از تازه‌واردان عرصه خودروهای EV یا تمام الکتریکی است اما شواهد نشان می‌دهد که آن‌ها با تمام قدرت آمده‌اند و فعلا برنامه‌ای برای استراحت ندارند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر