اختراع ثبت شده اپل: ریموت تشخیص هویت لمسی Apple TV

اختراع ثبت شده اپل: ریموت تشخیص هویت لمسی Apple TV

بعد از ابداع Apple TV که یک اسکنر اثر انگشت به همراه دارد، وارد کردن رمز عبور برای ورود به Netflix تبدیل به پدیده ای قدیمی خواهد شد. اپل حق انحصاری Apple TV را با یک ریموت که حاوی اسکنر تشخیص هویت اثر انگشت است، از آن خود کرد. این دستگاه به کاربران اجازه می دهد تا از داده های بیومتریک برای وارد کردن رمز عبور تلویزیون استفاده، پروفایل های شخصی ایجاد و یا دستگاه های متصل را کنترل کنند.


این اختراع ثبت شده در ژانویه 2014، نشان می دهد که چگونه اطلاعات بیومتریک از طریق حسگر اثر انگشت می توانند پروفایل کاربر را تحت کنترل درآورند و به حساب کاربران بدون زحمت وارد شوند.
این داده ها نیز می توانند از طریق عکس های صورت و شبکیه، اثر کف دست و پنجه یا نمونه ها صدا و الگوهای حرکتی به دست آیند.
اپل اسکن تشخیص اثر انگشت را با آیفون 5S معرفی کرد که از یک اسکنر اثر انگشت جاسازی شده در دکمه home برای باز کردن قفل گوشی استفاده می کرد. این اسکنر نیز برای تایید هویت به منظور خرید از iTunes به کار می رود. این تکنولوژی در Iphone 6 و 6 Plus، iPad Air 2 و iPad mini3 نیز به کار رفت. اخیرا نیز تایید هویت لمسی برای تایید خرید از طریق Apple Pay استفاده شد.
این شرکت به تازگی، از Apple TV که می تواند به عنوان یک هاب برای دستگاه های HomeKit هم باشد، خبر داد. قرار دادن یک حسگر تشخیص هویت در کنار یک ریموت، سوئیچ بین پروفایل های شخصی را نسبت به وارد کردن دستی ورودی ها، سرعت می بخشد و تنها به کاربران مطمئن اجازه دسترسی به محتوا می دهد مانند فیلمهای بالای 18 سال و یا چیزی شبیه به این.
شناسایی بیومتریک می تواند از عادات کاربر در تماشای برنامه ها استفاده کند و ویدئوها، آهنگ ها، فیلم ها و نمایش های تلویزیونی پیشنهادی را نشان دهد. این تلویزیون می تواند برای هر کاربر به صورت جداگانه پیکربندی شود.
Apple TV در سال 2007 عرضه شد و این تلویزیون، نسل سوم Apple TV به حساب می آید. این شرکت شایعه به راه اندازی خدمات تلویزیونی آنلاین خود را در شبکه هایی مانند ABC, CBS  و Fox اعلام کرد و نیز قراردادی با HBO برای دسترسی مطمئن به آخرین سری “Game Of Thrones”  در ماه مارس بست.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر