چگونه یک دانشجو و یک گیمر موفق باشیم

چگونه یک دانشجو و یک گیمر موفق باشیم

به زودی نتایج کنکور اعلام می شود و خیلی از گیمرها مجبورند به شهری دیگر بروند و یا حتی در خوابگاه زندگی کنند. اما این به معنی پایان دادن به بازی های کامپیوتری نیست. با برنامه ریزی و رعایت چند نکته می توانید کنسول یا کامپیوتر خود را با خوب به شهر جدیدتان ببرید و از بازی هایتان لذت ببرید.

همیشه به کسانی که وارد دانشگاه می شوند گفته می شود که شما بزرگ شده اید و باید برای آینده خود تلاش کنید. دانشگاه سخت است و بیشتر جوانان فکر می کنند که مجبورند تفریح های دوران بچگی خود، مانند بازی های کامپیوتر را کنار بگذارند. 
اما این طرز فکر نه تنها غلط است، مسخره نیز هست. اگر درست برنامه ریزی کنید می توانید در دانشگاه نیز بازی های کامپیوتری را انجام دهید. در اینجا چند نکته به شما آموزش می دهیم که چگونه در دانشگاه دانشجو و گیمر موفقی باشید. 

کنسول خود را با خود ببرید
جمع کردن وسایل برای رفتن به دانشگاه کار سختی است. وسایل زیادی باید با خود ببرید. از وسایل مورد نیاز خود لیست می گیرید. اما چیزی که معمولا درون لیست مخصوص دانشگاه دیده نمی شود دستگاه بازی کامپیوتری است. بیشتر کنسول ها و کامپیوترهای بازی طوری طراحی شده اند که در یک مکان نگه داری شوند و حمل و نقل آن ها خیلی دست و پا گیر است. 
داشتن کنسول بازی و چند بازی خوب می تواند به شما کمک کند تا فشارهای تغییرات زندگی و دانشگاه کمتر شوند. تحقیقات نشان داده است که بازی ها به افراد کمک می کنند تا بهتر با موقعیت های پر فشار در زندگی خود کنار بیایند. 
اما پیش از آن که کنسول خود و یا کامپیوتر بازی خود را جمع آوری کنید، به این فکر کنید که در طولانی مدت چگونه می خواهید بازی کنید. 

دستی ها
فرض کنید برنامه درسیتان به گونه ای باشد که مجبور باشید از این کلاس به آن کلاس بروید و یا این که محل زندگیتان از دانشگاه دور باشد و ناچار باشید با وسایل نقلیه عمومی به دانشگاه بروید. 
همه این اتفاق ها برای دانش جویان می افتد. ممکن است گران ترین کنسول و یا کامپیوتر بازی را با خود به دانشگاه ببرید اما اگر به اندازه کافی در یک مکان مستقر نباشید تا از آن استفاده کنید بی فایده خواهد بود. اگر می دانید که زندگی دانشگاهی نمی گذارد که به اندازه کافی زمان برای کنسول بازی خود داشته باشید، یک سیستم دستی با خود به دانشگاه ببرید. 
دستگاه های دستی مثل پلی استیشن ویتا و نینتندو DS3 بسیار فشرده هستند، می توان آن ها را به راحتی جمع کرد و در چند ثانیه روشن و خاموش می شوند. 
کامپیوتر های بازی
کامپیوترهای بازی کنسول نیستند، اما در مورد این متن آن ها را به عنوان دستگاه های بازی حساب می کنیم. کامپیوترها یک برتری نسبت به کنسول های بازی دارند: می توان از آن ها برای اهداف دیگر، غیر از بازی استفاده کرد. 
یک کامپیوتر دسکتاپ دارید و باید آن را از جایی به جایی دیگر منتقل کنید؟ در زندگی دانشجویی بسیاری از اوقات شما ناچارید وقت خود را در جاهایی غیر از فضایی که در آن زندگی می کنید یا هرجایی که کامپیوترتان آنجاست بگذرانید. اگر یک تبلت داشته باشید این مشکل تا حدی حل می شود. 
اگر پول اضافی دارید و خیلی به بازی های کامپیوتری معتاد هستید می توانید یک لپ تاپ بازی تهیه کنید. گرچه لپ تاپ ها به اندازه کامپیوترهای دسکتاپ قوی نیستند، اما می توانند کار شما را راه بیندازند و همچنین قابل حمل و نقل نیز می باشند. 

کنسول برای چندین نفر
شاید کنسول ها همه کاره نباشند. اما داشتن بعضی از آن ها به این معنی است که شما به مرکز تفریحات تبدیل شده اید. ایکس باکس 360، ایکس باکس وان و پلی استیشن 3 و 4 می توانند قابلیت پخش دی وی دی و دیسک های بلو-ری را دارند. همچنین اپلیکیشن هایی دارند که به شما اجازه می دهند به وب سایت های پخش ویدئو مثل نت فلیکس، هولو و HBO دسترسی داشته باشید. 
مهم نیست که چه نوع کنسولی دارید، یک بازی چند بازیکنی و یک کنترلگر اضافی تهیه کنید
استفاده از کنسول ها بسیار ساده است. به همین دلیل وقتی که دوستانتان پیش شما هستند و می خواهند با کنسول شما بازی کنند لازم نیست به آن ها توضیح دهید که چکار باید بکنند. 

به دیگر گیمرها متصل شوید
یکی از مزایای بازی های کامپیوتری این است که شما را به یک دیگر نزدیک تر می کند. اگر بازی کردن بهترین تفریح شماست همین حالا هم با میلیون ها انسان دیگر نقطه اشتراک دارید. 
این نیز یکی از دلایلی است که باید با خود بازی هایی که چند بازیکن را پشتیبانی می کنند داشته باشید. نباید قدرت دوست یافتن از طریق بازی را دست کم بگیرید. حتی می بینید کسانی که گیمر نیستند یا همیشه بازی نمی کنند نیز سعی می کنند آن را امتحان کنند. 
حتی اگر بازی هایی که چند بازیکن را پشتیبانی می کنند ندارید، باز هم می توانید با گیمرهای دیگر دوست شوید. 


امنیت را جدی بگیرید
بسته به این که کجا زندگی کنید ، ممکن است افراد دیگری نیز در محیط زندگی شما باشند و هرچقدر هم که به دوستان و هم اتاقی های خود اعتماد داشته باشید افراد دیگری ممکن است در اطراف شما زندگی کنند که دستشان کج باشد و اولین چیزی که چشمشان را می گیرد کنسول یا کامپیوتر شماست. 
راه هایی برای جلوگیری از دزدیده شدن کامپیوتر وجود دارد اما شما باید مواظب کنسول خود نیز باشید. گاهی اوقات فقط کافی است آن را درون یک کمد قرار دهید. 
اگر می خواهید بیشتر مواظب کنسول خود باشید یک شرکت به نام  Secure Entertainment کیس های امنیتی قفل دار ارائه می دهد که می توان آن را روی یک سطح صاف نصب می شود و باعث می شود که کنسول شما دیگر قابل جا به جایی نباشد. برای هر کنسول مدل های خاص دارند و همچنین لوازم امنیتی برای کینکت و کنترلگر نیز ارائه می دهند. اگر در جایی زندگی می کنید که آدم های غریبه در آنجا رفت و آمد دارند یکی از این کیس ها تهیه کنید. 
هیچ گاه لوازم الکترونیکی خود را در یک جای عمومی رها نکنید، اگر می بینید که این کار امکان پذیر نیست یک کابل کیس قفل دار تهیه کنید. 
بیشتر لپ تاپ ها درگاهی برای قفل کنزینگتون و کابل دارند، التبه نه همه آن ها. بعضی از لپ تاپ ها درگاه هایی برای قفل های شرکت های مختلف دارند، لپ تاپ های دل برای مثال درگاه مخصوص برای قفل های نوبل دارند. 

برای پول و زمان خود برنامه ریزی کنید
یکی از دلایلی که با بردن وسایل بازی های کامپیوتری به دانشگاه مخالفت می شود این است که ممکن است باعث حواس پرتی شود و در زندگی اجتماعی دانشجو تاثیر منفی داشته باشد.  اگر به بازی های کامپیوتری معتاد هستید ممکن است روی درس شما تاثیر منفی بگذارد. 
از طرفی دیگر راه های دیگری نیز وجود دارد که می تواند به زندگی در دانشگاه بیشتر کمک کند. علاوه بر آن اپلیکیشن ها و سایت هایی هستند که می توانند به دانشجویان سال اول کمک کنند که زمان خود را بهتر مدیریت کنند. با یک برنامه ریزی خوب می توانید به راحتی بازی های کامپیوتری را نیز به برنامه روزانه خود اضافه کنید. 
پول نیز یک دغدغه دیگر برای بسیاری از دانشجویان است. خرج های دانشگاه همیشه رو به افزایش است. اما بازی های کامپیوتری می توانند تفریحی کم خرج برای شما باشند. 
البته اگر شما از آن دسته از گیمرهایی هستید که همه پول خود را خرج جدید ترین بازی ها می کنند داستان فرق می کند. همچنین با توجه به میزان درآمدتان ممکن است مجبور شوید درگر اشتراک MMO، PS Plus را نگیرید. اما اگر چند بازی جدید تهیه کنید که می دانید تا مدتی شما را سرگرم می کند می توانید در مخارج خود صرفه جویی کنید. 


لذت ببرید
بازی کردن مانند هرگونه تفریح دیگری است که شما در دانشگاه ممکن است داشته باشید. اما برای این که از آن لذت ببرید و در زندگی تحصیلی و اجتماعیتان تاثیر منفی نگذارد باید برنامه ریزی خوبی داشته باشید. پس لازم نیست که به خاطر این که دانشجو شده اید بازی های کامپیوتری را رها کنید!

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر