مخابرات بابت قطعی اینترنت به ۲ هزار مشترک خسارت داد!

مخابرات بابت قطعی اینترنت به ۲ هزار مشترک خسارت داد!

شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد که بابت اختلال و قطعی اینترنت به ۲ هزار مشترک خسارت پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع قطعی و اختلال سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات استان تهران باعث گلایه و نارضایتی بسیاری از کاربران شده است. چرا که این کاربران می گویند که دسترسی به سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL ) در برخی مواقع با قطعی همراه است و در بسیاری ساعات شبانه روز نیز شاهد افت کیفیت هستند.

در این باره و پس از پیگیریهای خبرنگار مهر، معاون شرکت مخابرات تهران اعلام کرد: افت کیفیت اینترنت به دلیل استفاده بیش از حد برخی مشترکان مخابرات از پهنای باند اینترنت است.

کامران کاظمی در این زمینه گفت: هم‌اکنون نحوه سرویس‌دهی به مشترکان مخابرات از اینترنت نامحدود و غیرحجمی به اینترنت حجمی تغییر یافته است، اما برخی مشترکانی که قراردادهایشان مربوط به سال‌های قبل است همچنان از اینترنت نامحدود استفاده می‌کنند؛ این موضوع نحوه سرویس‌دهی ما را با اشکال مواجه کرده است. استفاده غیرمنصفانه برخی از این مشترکان سبب شده که درصد بسیاری از پهنای باند اینترنت در تهران به این تعداد مشترک اختصاص پیدا کند.

به گفته وی برای مثال مشترکی که اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه مصرف می‌کند، امکان دانلود ۵ گیگابایت پهنای باند را دارد اما شاهد هستیم که برخی از این مشترکان تا ۴۴ گیگابایت پهنای باند دانلود می‌کنند؛ این مصرف غیرمنصفانه برای برخی مشترکانی که سرعت اینترنتشان تا مگابیت در ثانیه است، بیش از هزار گیگابایت برآورد می‌شود.

هم اکنون نیز شرکت مخابرات استان تهران از اجرای توافق نامه سطح خدمات اینترنتی (SLA ) برای مشترکانش خبر داده است.

علیرضا صیدی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به اجرای این توافق نامه برای مشترکان ADSL گفت: تاکنون در قالب توافق نامه سطح خدمات اینترنتی، به ۲ هزار مشترک بابت اختلال و قطعی اینترنت خسارت پرداخت شده است.

وی افزود: برای ارائه خدمات اینترنتی قراردادهایی نوشته می شود که طی آن، مشترک خدماتی را به شکل های طلایی، نقره ای یا برنزی دریافت می کند و پس از مشخص شدن میزان قطعی هر یک از این سطوح، شرکت ارائه کننده اینترنت ملزم به پرداخت مبلغی به عنوان خسارت به کاربران خود می شود.

صیدی خاطرنشان کرد: بر اساس این توافق نامه در مواردی که میزان اختلال یا قطعی اینترنت بیش از ۴ درصد باشد، به مشترکان خسارت پرداخت می شود.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر