ورزشکاری که سرطان را شکست داد و مدال طلای المپیک گرفت/تلاش با وجود از دست دادن نیمی از ریه !!!!

ورزشکاری که سرطان را شکست داد و مدال طلای المپیک گرفت/تلاش با وجود از دست دادن نیمی از ریه !!!!

پرس‌تی‌وی نوشت: سانتیاگو لانگه، قایقرانِ 54 سالۀ آرژانتینی، پس از شکست دادن سرطان با وجود از دست دادن نیمی از یک ریۀ خود، مدال طلای مسابقات قایقرانیِ بادبانیِ المپیک ریو 2016 را کسب کرد.

این قهرمان آرژانتینی روز سه‌شنبه در رشتۀ قایقرانیِ بادبانیِ دو نفره که ورزش سنگینی محسوب می‌شود، رتبۀ نخست را از آن کشورش کرد.یاگو و کلاوس هر دو پسر سانتیاگو نیز عضو تیم ملیِ قایقرانیِ آرژانتین هستند.

پزشکان سال گذشته به سانتیاگو اطلاع دادند که مبتلاء به سرطانِ پیشرفتۀ ریه است، اما وی که پیشتر در دو المپیک مدال برنز کسب کرده بود، شرکت در مسابقات ریو 2016 را هدف و انگیزه‌ای برای شکست بیماری سرطان در نظر گرفت.

وی پس از کسب مدال طلا به خبرنگاران گفت: «در طول شش ماه (دورۀ درمان بیماری سرطان) روحیۀ خیلی خوبی داشتم... من در بارسلونا عمل جراحی شدم و پس از پنج روز دوچرخه سواری می‎کردم. یک ماه پس از عمل به قایقرانی باز گشتم.»

سانتیاگو همچنین گفت: «این موضوع می‌تواند به افرادی که به مشکلاتی همچون بیماری من دچار هستند، قدرت ببخشد، اما ترجیح می‎دهم بر روی مسألۀ ورزشی متمرکز شوم. این بیماری هیچ ارتباطی با موفقیت ورزشی ما ندارد. این بیماری مانند سنگی در جاده بود.»

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر