تولید پای رباتیک با الهام از بز کوهی

تولید پای رباتیک با الهام از بز کوهی

محققان دانشگاه کارنگی ملون پنسیلوانیا با الهام از اندام حرکتی بز کوهی موفق به تولید نسل جدید پای رباتیک بسیار پیشرفته شدند.

به گزارش ایسنا، پای رباتیک 82 سانتیمتری از نظر طراحی و کارایی قابل مقایسه با هیچ یک از اندام‌های رباتیک ساخته شده نیست. عملکرد آهسته و پیوسته و همچنین دامنه‌ حرکتی بسیار بالا به همراه قابلیت جذب نیرو و جهش این دستاورد علم رباتیک را بی‌نظیر کرده است.

سیمون کالوچ، متخصص طراحی ربات از دانشگاه کارنگی ملون عنوان کرد: پای رباتیک جدید کاملا دینامیک و پرکاربرد است، به‌طوری‌که تنها با ارسال دستورات حرکتی در قالب فرمان‌ الکترونیک چهار عملکرد عمده یعنی رفتن آرام و بدون صدا، دویدن، جهش و فرود با جذب ضربه را از یک اندام حرکتی به دست آورده است.

وی در ادامه افزود: با اینکه واژه GOAT (بز) مخفف عبارت انگلیسی Gearless Omni-directional Acceleration به معنای شتاب‌گیری جهت‌دار بدون گیربکس یا چرخ‌دنده است، اما در واقع اساس طراحی پای رباتیک با الهام از پاهای بز کوهی انجام شده است، چرا که این پستانداران با تسلط تمام از صخره‌ها و شیب‌های بسیار تند بالا می‌روند.

بعضی از ویژگی‌های پای رباتیک جدید مثل هارمونی در حرکت، توانایی جذب ضربه هنگام سقوط، توانایی جهش بلند و کنترل جهت حرکت در هر سمت، این دستاورد علمی را بسیار ماهرانه و بی‌نظیر کرده است.ش

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر