کروم و فایرفاکس سایت‌هایی که از HTTPS استفاده نکنند را قرمز می‌کنند !

کروم و فایرفاکس سایت‌هایی که از HTTPS استفاده نکنند را قرمز می‌کنند !

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، در حال حاضر، غول‌های فناوری مانند گوگل و موزیلا تصمیم گرفته‌اند که هر وب‌سایتی که از پروتکل HTTPS استفاده نکند را با رنگ قرمز در نوار بالایی مرورگرشان نشان دهند.

مرورگرهای اصلی مانند کروم و فایرفاکس این حرکت را آغاز نموده اند.

این یک گام باور نکردنی برای حفظ حریم خصوصی اینترنت و خبری جذاب برای کاربران خانگی و کسب و کارها است. چراکه اطلاعات از رایانه کاربر بصورت رمز به وب سرور منتقل شده وبالعکس. در حال حاضر، وب‌سایت HTTPS اطلاعات شخصی ما را از حمله سایبری یا جاسوسی محافظت می‌کند.
حال مشکل کجاست؟ اگر قرار باشد وب‌سایت‌های HTTP به رنگ قرمز و HTTPS به رنگ سبز درآیند، به نظر می‌رسد که وب‌سایتهای سبز کاملا امن هستند. در صورتی‌که هیچ کس قادر نیست تضمین کند که آنها 100 درصد امن هستند.
کلید حل این مشکل اینست که کاربران باید این پروتکل را بشناسند. ضمنا استفاده از HTTPS را حداقل استاندارد بدانند. کسب و کارها باید بدانند در صورتی‌که وب‌سایت آنها HTTPS نباشد ممکن است از فهرست نتایج موتورهای جستجو خارج شوند. این اوضاع را برایشان پیچیده میکند.
با وجودی‌که HTTPS وب‌سایت ها را امن‌تر می‌کند ولی پاسخ مناسبی برای نیازهای امنیتی روزمره ما به حساب نمی‌آید. البته می‌تواند کار کاربران تازه کار را راه بیاندازد. ولی در نهایت باید به‌یاد داشته باشید این بدین معنی نیست که هیچ بدافزار یا تهدیدی در این گونه وب‌سایت‌ها نیست. به‌طور کلی:  اگر یک وب‌سایت از HTTPS استفاده می‌کند به این معنا نیست که خالی از بدافزار یا تهدید است.

به‌عبارت دیگر:

سایت‌های بدون HTTPS نا امن هستند: تقریبا همیشه درست است.

سایت‌های با HTTPS به‌طور کامل امن هستند: همیشه درست نیست.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر