انتشار اسناد NSA توسط ویکی لیکس !

انتشار اسناد NSA توسط ویکی لیکس !

ویکی لیکس مدعی شد که به زودی اسناد مسروقه متعلق به تسلیحات سایبری NSA را منتشر خواهد کرد.

به گزارش واحد هک و نفوذ سایبربان؛ وبگاه ویکی لیکس مدعی شد که اطلاعات به سرقت رفته آژانس امنیت ملی آمریکا را به زودی منتشر خواهد کرد. مسئولین این وبگاه در بیانیه‌ای که به همین خاطر صادر کردند گفتند: «ما آرشیو آژانس امنیت ملی آمریکا در مورد تسلیحات سایبری را در اختیار داریم و به زودی آن را منتشر خواهیم کرد.»
چند روز پیش، گروهی به نام Shadow Brokers، در پیامی مدعی شد اطلاعاتی در مورد تسلیحات سایبری آمریکا را از طریق یکی از سازمان‌های وابسته به آژانس امنیت ملی به دست آورده است. این گروه هکری، همچنین مدعی شد که این اطلاعات را در اینترنت به حراج گذاشته و تاکنون پیشنهادی 550 میلیون دلاری نیز در مورد فروش آن دریافت کرده است.
این خبر، البته با واکنش برخی کارشناسان NSA مواجه شد و عده‌ای از آن‌ها، ادعا کردند که هیچ اطلاعاتی از این سازمان یا مراکز وابسته به سرقت نرفته است و گروه هکری مذکور، دروغ می‌گوید.
موضوع حمله سایبری به سازمان‌های آمریکایی و سرقت اطلاعات کارکنان آن، در این کشور تازگی ندارد و تاکنون اخبار متعددی دراین‌باره، در رسانه‌ها منتشر شده است. بزرگ‌ترین نمونه این حملات، حمله به اداره مدیریت کارکنان دولت فدرال (OPM) آمریکا بود که منجر به سرقت اطلاعات 24 میلیون نفر از کارکنان دولتی در این کشور شد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر