همه چیز درباره اینترنت TD-LTE ایرانسل، نحوه راه‌اندازی، بسته‌های اینترنت و مناطق تحت پوشش

همه چیز درباره اینترنت TD-LTE ایرانسل، نحوه راه‌اندازی، بسته‌های اینترنت و مناطق تحت پوشش

در سال‌های اخیر اپراتورها به راه‌اندازی اینترنت نسل سوم و چهارم پرداخته‌اند. حالا پس از راه‌اندازی اینترنت نسل چهارم نوبت به اینترنت TD-LTE می‌رسد که از آخرین نسل‌های اینترنت ثابت در دنیا محسوب می‌شود. در این پست به معرفی اینترنت TD-LTE ایرانسل، مناطق تحت پوشش، نحوه راه‌اندازی و بسته‌های اینترنت TD-LTE ایرانسل پرداخته‌ایم.

اینترنت TD-LTE چیست؟

اینترنت نسل چهار ثابت یا TD-LTE در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است و گزینه‌ای بی‌سیم و مناسب برای تامین اینترنت سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های تجاری و همچنین منازل مسکونی به شمار می‌رود. این سرویس در مقایسه با سایر سرویس‌های موجود اینترنت ثابت از جمله Dial-up، ADSL و WiMAX تجربه سرعت بالاتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد و محدودیت‌هایی مانند فناوری قدیمی، محدودیت مکانی و عدم امکان جابجایی مودم، نیاز به استفاده از خط تلفن و لزوم وجود ظرفیت خالی در مرکز مخابرات منطقه را برطرف کرده و از پایداری بالایی در آپلود و دانلود برخوردار است.


 
مزایای اینترنت TD-LTE نسبت به سایر اینترنت‌های همراه و ثابت:

    نسبت به اینترنت نسل چهار همراه بخش قابل توجهی از ظرفیت به دانلود اختصاص داده شده و بدین منظور در جهت جهت مصارف دانلود و IPTV و همینطور مصارف خانگی و شرکتی توصیه می‌شود. ضمنا در صورت سنگین شدن بار ترافیکی به راحتی قابلیت افزایش ظرفیت بیشتر را دارا است. همچنین با توجه به تجربه پینگ پایین‌تر و پایداری بهتر گزینه بسیار مناسبی برای بازی های آنلاین است.
    شما برای راه‌اندازی اینترنت TD-LTE نیازی به خط تلفن نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید آن را با داشتن مودم و سیم‌کارت مخصوص راهاندازی کنید.
    در حال حاضر شما در ۲۵ مرکز استان قابلیت استفاده از اینترنت TD-LTE را خواهید داشت.

شهرهای تحت پوشش اینترنت TD-LTE ایرانسل:

در حال حاضر شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، ایلام، بجنورد، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، خرم‌آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شهرکرد، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان، یاسوج و یزد تحت پوشش اینترنت TD-LTE ایرانسل قرار دهند.

سایر مراکز استان‌ها از جمله تهران نیز در هفته دولت، رسما تحت پوشش اینترنت TD-LTE  قرار خواهند گرفت. البته در حال حاضر پوشش اینترنت TD-LTE در شهر تهران به صورت زیر است:


 

شما می‌توانید پوشش اینترنت TD-LTE در شهر خود را از این لینک مشاهده کنید.


نحوه راه‌اندازی اینترنت TD-LTE ایرانسل:

شاید این سوال برای شما پیش آید که آیا می‌توانید با سیم‌کارت و گوشی‌ فعلی‌تان از اینترنت TD-LTE استفاده کنید؟ پاسخ خیر است. شما برای استفاده از اینترنت TD-LTE ایرانسل باید از سیم‌کارت‌های مخصوص این نوع از اینترنت که صرفا برای انتقال داده بوده و قابلیت تماس ندارند، استفاده کنید. این نوع از سیم‌کارت در حال حاضر از سایت ایرانسل قابل خریداری است.


اما در مورد دستگاه دریافت کننده باید گفت هر نوع مودم و یا گوشی تلفن همراه که از فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند، قابلیت دریافت این نوع اینترنت را دارد. در حال حاضر ایرانسل مودم مخصوص خود را برای راه‌اندازی این نوع اینترنت پیشنهاد می‌دهد.
بسته های اینترنت TD-LTE ایرانسل و قیمت آن (خرید آنلاین از سایت ایرانسل) :


- بسته‌های یک ماهه اینترنت TD-LTE:


 
- بسته‌های سه ماهه اینترنت TD-LTE:


 
- بسته‌های شش ماهه اینترنت TD-LTE:


 
- بسته‌های یک ساله اینترنت TD-LTE:

سرعت اینترنت TD-LTE چه میزان خواهد بود؟  

هر اتصال TD-LTE قادر خواهد بود در حالت عادی تاسرعت ۱۰۰ مگابیت را تامین کند که این ظرفیت بین مشترکان متصل به این فرستنده توزیع می‌شود که البته این به میزان فاصله مشترک از سایت نیز بستگی دارد. ضمنا این ظرفیت تا سه برابر قابل افزایش است. در مودم های با Category بالاتر امکانی وجود دارد که این ظرفیت را برای یک مشترک تجمیع می کند (Carrier Agregation). فیلم زیر یک تست واقعی با تکنولوژی TDLTE را در شهر مشهد نشان می‌دهد که در شبکه ایرانسل رخ داده و با جدید ترین مودم ها تست شده است. این تست سرعت ۶۵۰ مگابیت (سرعت تقریبی ۸۰ مگابایت بر ثانیه) را نشان می‌دهد. البته مسلم است که تجاری‌سازی این سطح از سرعت نیازمند توسعه کافی در شبکه زیرساخت کشور است ولی در عین حال، ایرانسل با انجام این تست در حضور رسانه‌ها، این ادعا را مطرح کرده که می‌تواند از نظر فنی، دستیابی به چنین سرعتی و حتی بالاتر از آن را میسر کند.:

نظر شما درباره این نسل از اینترنت ثابت و آینده آن چیست؟ به نظر شما در حال حاضر مقرون به صرفه‌ترین اینترنت برای مصارف خانگی کدام نوع از اینترنت است؟ آیا شما از اینترنت TD-LTE استفاده خواهید کرد؟
نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


5 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی

یک‌شنبه, 31 مرداد 1395

جالبه
واقعا خجالت آوره
موقع تست سرعت 650 مگ رو جلوی خبرنگاران نمایش میدهند . ولی موقع استفاده توسط مشترک وقتی از سرعت پائین 3G و 4G به 195 شکایت می کنیم ، خانم کارشناس ایرانسل تماس میگیره و میگه ، حداقل سرعت 128 کیلو بیت رو داری ؟؟؟!!!
وقتی میگیم بله این سرعت رو داریم . ذکر میکنه پس مشکل کم بودن سرعت نداری و تکنولوژِی 3G و 4G همین قدر هست سرعتش .

پاسخ

You

یک‌شنبه, 31 مرداد 1395

اینترنتی که بخواد محدودیت حجم داشته باشه مفتشم گرونه...

پاسخ

رامین

یک‌شنبه, 31 مرداد 1395

با سلام
اولا همچین سرعته بالاییو به کاربرا نمیدنو در حد خالی بندیه
دوما کلا هزینش زیاده...منکه عمرا همچین طرح ها و طعرفه هاییو استفاده کنم
تا کی میخوان سر ماهارو با چهار تا طبلیغه پر زرقو برق شیره بمالن
مشکله مردم اینه که متعسفانه اطلاعاته کافی ندارن

پاسخ

اسی

دوشنبه, 01 شهریور 1395

حتی اگه هزار تومن هم این طرح رو به من بفروشن نمیخرم.اینترنت حجمی به چه دردم میخوره .یه موزیک فول اچدی نگاه کنی باید بری حجم بخری....این اینترنتشون ارزونی خودشون ما نخواستیم ...یه روزی میرسه ما بدون واسطه این شرکت های دره پیت میتونیم مثل جی پی اس اینترنت رو از ماهواره بگیریم و این شرکت ها و عواملشون باید برن قازشون رو بچرونن

پاسخ

100darsad

دوشنبه, 01 شهریور 1395

لطفا در مورد نوع مودم هم اطلاعاتی بدید..
کدام مودم ها قابلیت این سیم کارت را دارا هستند .باید چه ویژگی داشته باشند.
با تشکر

پاسخ

ثبت نظر