Corning از کیفیت گوریلا گلس استفاده شده در نوت 7 دفاع کرد.

Corning از کیفیت گوریلا گلس استفاده شده در نوت 7 دفاع کرد.

با عرضه‌ی سامسونگ گلکسی نوت 7، متوجه شدیم که سامسونگ از آخرین نسل گوریلا گلس در این پرجمدار استفاده کرده است، شیشه‌ی محافظ جدیدی که قاعدتاً باید از نسل‌های قبلی خود مقاوم‌تر باشد. اما براساس تستی که توسط یک کاربر یوتوب به نام JerryRigEverything انجام شده است، گوریلا گلس 5 استفاده شده در نوت 7 توسط یک قلم سختی موس در درجه‌ی سختی 3، به راحنی خط و خراش برمی‌دارد.

این میزان از مقاومت در مقایسه با نسل قبلی گلکسی نوت ضعیف‌تر است. اما مسئولین Corning پس از متوجه شدن از تست انجام شده جلو آمده‌اند و توضیحاتی را در این مورد ارائه داده‌اند. سخنگویان ارشد کورنینگ، جیمین امین و جان پنسانسکی در مصاحبه با وب سایت Android Authority از میزان مقاومت گوریلا گلس 5 به شدت دفاع کرده‌اند.

طبق گفته‌ی امین همه‌ی شیشه‌ها در درجه‌ی سختی‌ای میان 5 تا 6 از مقیاس موس خراش برمی‌دارند و این یعنی قلمی با درجه‌ی سختی 3 نباید روی گوریلا گلس 5 اثری بگذارد. او البته به این نکته هم اشاره کرد که: «تست صورت گفته در این ویدئو مشخصاً یک آزمایش صنعتی واقعی نیست. درست است که از یک قلم سختی موس استفاده می‌شود، اما میزان فشاری که فرد بر قلم وارد می‌کند کنترل‌شده و اندازه‌گیری شده نیست.»

در مورد خراش‌های که به طور واضحی بر روی صفحه‌ی نمایش پدیدار می‌شوند، امین این‌گونه توضیح داد: «اغلب اوقات وقتی که شما از یک جسم آسان‌تر [مانند قلمی که در ویدئو می‌بینید] استفاده می‌کنید، و با توجه به این که آن را بر روی چه اجسام دیگری کار گرفته‌اید، می‌توانید جابجایی مواد را از یک جسم به جسم مورد آزمایش دیگر مشاهده کنید. این جابجایی و انتقال مواد لزوماً نشان‌دهنده‌ی خراش برداشتن نمونه‌ی آزمایشی نیست، هرچند که در چشمان غیرمسلح هم ممکن است کاملاً واضح باشد.»

در ویدئوی مذکور البته از یک پارچه برای پاک کردن صفحه‌ی نمایش استفاده می‌شود تا مواد خردشده‌ای که امین در مورد آن‌ها توضیح داده بود، پاک شوند، اما چنین اتفاقی نمی‌افتد، پسانسکی در این مورد می‌گوید: «پاک کردن شیشه از مواد فلزی انتقال‌یافته بسیار سخت است. این نشانه‌های جامانده بر روی شیشه هر چند بسیار واضح می‌باشند، اما در واقع خراش نیستند، بلکه نشان‌دهنده‌ی جا ماندن ماده‌ای دیگر بر روی سطح شیشه‌اند.»

در نتیجه باید بگوییم که صفحه‌ی نماشی گلکسی نوت 7 آن‌قدرها هم که فکر می‌کردیم ضعیف نیست. گرچه اگر می‌خواهید با خیالی راحت اسمارت‌فون خود استفاده کنید، تهیه‌ی یک محافظ صفحه انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر