به روز رسانی سالیانه ویندوز 10 باعث خرابی وب کم می شود.

به روز رسانی سالیانه ویندوز 10 باعث خرابی وب کم می شود.

خرابی وب کم اتفاق جالبی نیست. حتی وقتی که مقصر سیستم عامل باشد شرایط بدتر هم می شود

مایکروسافت آپدیت سالیانه ی ویندوز 10 را برای حل مشکل لاگین فریز منتشر کرد.

بسیاری از کاربران شکایت دارند که دیگر نمی توانند از وب کم USB خود بعد از به روز رسانی سالیانه به آخرین نسخه از ویندوز 10 استفاده کنند. علت مشکل این است که مایکروسافت دو فرمت فشرده سازی ویدیویی رایج برای وب کم ها را در به روز رسانی سالیانه فیلتر کرده است، که این برای اولین بار توسط Thurrott.com گزارش شد.

 با توجه به گفته های Mike M عضو تیم دوربین در انجمن توسعه مایکروسافت، دلایل مایکروسافت برای محدود کردن فرمت های MJPEG و H.264 به اندازه کافی منطقی بودند.

در به روز رسانی سالیانه، مایکروسافت به برنامه های متعدد اجازه دسترسی همزمان به وب کم را می دهد. مشکل با MJPEG این است که برنامه های متعدد می توانند جریان پخش را رمزگشایی  کنند که عملکرد سیستم را بدون دلیل کاهش می دهد mike m. گفت که مشکل H.264 کمی متفاوت بود و اساسا می تواند باعث تداخل برنامه ها با یکدیگر شود.

ظاهرا راه حل ساده مایکروسافت برای رد فرمت های فشرده سازی منجر به یک مشکل بزرگتر شده است. به طور بالقوه میلیون ها وب کم به طور ناگهانی از کار افتاد، چرا که آنها پس از ناتوانی در فعال کردن فرمت های لیست سیاه فریز می شوند.

تاثیر بر شما: اگر وب کم شما پس از به روز رسانی سالیانه دچار مشکل شده است به احتمال زیاد مشکل همان است که به آن اشاره شد. Mike M می گوید مایکروسافت امیدوار است این موضوع نقص MJPEG در ماه سپتامبر حل شود، اما حل H.264 کمی طولانی تر خواهد شد. متاسفانه، تا زمانی که راه حلی پیدا شود چاره ای جز صبر کردن نیست.

اگر وجود وب کم برای شما حیاتی است پس شما احتمالا می خواهید به نسخه ی قبل از به روز رسانی سالیانه ویندوز 10 برگردید. با این حال، به یاد داشته باشید شما تنها 10 روز برای برگرداندن سیستم به نسخه ی قبلی، بعد از ارتقا فرصت دارید.

برای کسانی که سیستم خود را هنوز به روز رسانی نکرده اند ایده ی خوبی است که تا سپتامبر صبر کنند تا بدون هیچ زحمتی وب کم خود را نجات دهند.

 

منبع خبر: pcworld


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر