گروه ضد گوگل در واشنگتن را چه کسی رهبری می‌کند؟

گروه ضد گوگل در واشنگتن را چه کسی رهبری می‌کند؟

گروه تحقیقاتی موسوم به Google Transparency Project مستقر در واشنگتن در تلاش است با انتشار مقالاتی از لابی‌های گوگل با مقامات کاخ سفید و کنگره پرده بردارد.

به گزارش خبرآنلاین، GTP با روزنامه‌نگاران معروفی در ReCode و Intercept کار می‌کند و از ملاقات‌های مدیران گوگل با کاخ سفید و حضور گوگلی‌های سابق در سرویس دیجیتال امریکا می‌نویسد.

تا امروز کسی نمی‌دانست چه کسانی به این موسسه به‌ظاهر غیرانتفاعی کمک می‌کنند اما جف جان رابرتس در فورچن مقاله‌ای نوشته که ثابت می‌کند اوراکل پشت این داستان قرار دارد و پشتیبانی مالی از این گروه انجام می‌دهد.

البته «کن گلوک» قائم‌مقام ارشد در ارواکل می‌گوید کمپانی آنها یکی از ده‌ها کمپانی کمک‌کننده به گروه ضد گوگل است و البته سایر کمک‌کنندگان به این نهاد ناشناخته باقی‌مانده‌اند. مایکروسافت که خود لابی قدرتمندی در حکومت دارد، حضور در این موسسه را رد کرده است.

با نگاه به مطالب منتشره از سوی این موسسه می‌توان عمق روابط آن با اوراکل را مشاهده کرد. بسیاری از مقاله‌ها درباره دادگاه گوگل و اوراکل است که در سایت GTP منتشرشده است.

در تازه‌ترین دادگاه این دو، قاضی رأی داد که گوگل ثبت اختراعات اوراکل را نقض نکرده است و جریمه 8.8 میلیارد دلاری اوراکل شامل حال گوگل نمی‌شود!

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر