ماین کرافت قدرتمندتر از همیشه پا به دنیای واقیت مجازی مایکروسافت گذاشت!

ماین کرافت قدرتمندتر از همیشه پا به دنیای واقیت مجازی مایکروسافت گذاشت!

آیا همیشه دلتان می‌خواسته است که بازی ماین کرافت را در واقعیت مجازی تجربه کنید؟ درواقع از امروز به بعد می‌توانید به این آرزوی خود برسید.

 

بالاخره به واقعیت پیوست! ماین کرافت هم‌اکنون بر روی occulus rift قابل‌دسترسی است. Oculus امروز اعلام کرد که تمامی بازیکنان که این بازی را روی ویندوز 10 خود نصب‌کرده‌اند، با بازی کردن آن قادر خواهند بود تا با کمک هدست مای خود، دنیای مجازی را تجربه کنند. بازی جذاب ماین کرافت دنیایی را می‌سازد که به نظر بسیار مناسب است برای تبدیل به واقعیت مجازی و یا حتی AR؛ اما مدت‌زمانی طول برده است تا این پدیده‌ی جهانی بزرگ موژانگ، بتواند به بالاترین نقطه برسد. دو سال قبل، مخترع اصلی آن، مارکوس پرسون (معروف به ناچ) بعدازاینکه فیس‌بوک از این بازی پشتیبانی کرد، از تبدیل آن به واقعیت مجازی، سرباززد.
از زمانی که مایکروسافت minecraft را خریداری کرد  ، واقعیت مجازی دوباره یکی از اهداف این بازی شده است. Tommaso Checchi که از اعضای گروه Mojang است، چندی پیش در توییتی گفت که پشتیبانی از "ریفت" در هفته آینده به بازی نسخه‌ی ویندوز ۱۰ اضافه خواهد شد که به این معنی است که اگر بر روی دستگاه خود که ویندوز ۱۰ دارد، ماین کرافت را نصب‌کرده‌اید هفته بعد به‌راحتی یک آپگرید به شما اجازه داده خواهد شد که دستگاه‌های ریفت خود را به آن وصل کرده و وارد دنیای شطرنجی مایند کرافتی که با کمک کنترلر ایکس باکس وان خود درست کرده‌اید شوید. چراکه دسته‌های Oculus Touch تا چندی دیگر و قبل از پایان سال قابل‌دسترسی نیستند.

 

 

اگر شما نسخه‌ی قدیمی این بازی را خریداری و یا اینکه بر روی مکینتاش نصبش کرده‌اید مایکروسافت به شما این اجازه را خواهد داد که نسخه‌ی بتای ویندوز 10 را به‌صورت رایگان از سایت دانلود کنید
گفته می‌شود که این آپدیت ویژگی‌های مهم جدیدی را دارد ازجمله اینکه به بازیکنان اجازه می‌دهد که تا حد بسیار زیادی قوانین بازی را تغییر دهند و درنتیجه اگر چندین دلار (یا پوند) را خرج این بازی کرده‌اید، برای نسخه‌ی جدید، دلیلی برای خوشحال بودن از توزیع نسخه‌ی جدید این بازی واقعیت مجازی خواهید داشت.
درواقع این اولین باری نیست که ماین کرافت به‌صورت واقعیت مجازی عرضه‌شده هست چراکه همین حالا هم می‌شود بر روی هدست های gear سامسونگ، آن را بازی کرد؛ اما این نسخه‌ی ویندوز درواقع تجربه‌ای کامل و اولین در نوع خود را به شما ارائه خواهد داد و برخلاف هدست سامسونگ برای موبایل طراحی نشده و درنتیجه از کیفیتش کاسته نشده است. اگر در خانه Oculus Rift را دارید پس بهتر است حواستان به آپدیت‌های روز دوشنبه به بعد باشد. نویسنده‌ی اصلی این متن یکی از اولین کسانی بوده است که ماین کرافت را به‌صورت واقعیت مجازی تجربه کرده است.

منبع خبر: techradar

ارغوان ارجمندی

ارغوان ارجمندی

لیسانس میکروبیولوژی علاقمند به زبانهای خارجه,بازی‌های کامپیوتری، ژنتیک، روانشناسی، برنامه‌نویسی می باشد. او عاشق حیوانات و دوستدار طبیعت نیز هست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر