توافق مایکروسافت با لنوو برای نصب پیش‌فرض برنامه‌های این کمپانی

توافق مایکروسافت با لنوو برای نصب پیش‌فرض برنامه‌های این کمپانی

لنوو و مایکروسافت تفاهم نامه‌ای را به امضا رساندند که بر طبق آن برنامه‌ها و سرویس‌های شرکت مایکروسافت مانند اسکابپ، آفیس و وان‌درایو به صورت پیش فرض بر روی محصولات اندرویدی لنوو نصب خواهند شد.

بر طبق این قرارد داد طرفین اجازه استفاده از حق اختراعات یک‌دیگر را خواهند داشت که شامل حق اختراع‌های شرکت موتورولا -که در حال حاضر به یک از زیر مجموعه‌های لنوو تبدیل شده است- نیز می‌شود. اویل سال جاری نیز مایکروسافت و شیائومی با یک‌دیگر پیمانی دو سویه امضاء کردند که شیائومی را موظف به نصب پیش‌فرض برنامه‌های آفیس و اسکایپ بر روی گوشی‌های خود می‌کند

.لنوو اشاره‌ای به مدل‌هایی که به صورت پیش‌فرض نرم‌افزارهای مایکروسافت را نصب دارند نکرده است، اما آنها نوید فروش میلیونی محصولات خود را در برنامه آینده خود می‌دهند که می‌تواند بازار نرم‌افزاری خوبی را برای مایکروسافت ایجاد کند. طبق متن قرارداد، مسائل مالی شامل این تفاهم نامه نمی‌شود.

مدیر بخش شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت، آقای نیک پارکر در این باره گفت:

    ما در مایکروسافت از نصب پیش‌فرض برنامه‌هایمان بر روی محصولات لنوو بسیار هیجان زده هستیم، تفاهم بین مایکروسافت و لنوو برای میلیون‌ها کاربر اندرویدی در سراسر جهان امکان استفاده از محصولات ما و در نتیجه افزایش بهره‌وری و قدرت ارتباطی را فراهم می‌کند.

همچنین کریستین ایگن نیز از سوی لنوو بیانیه‌ای را منتشر ساخته است:

    همکاری ما با مایکروسافت فرصت جدیدی را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند از سرویس‌ها و محصولات مایکروسافت در محصولات خود استفاده کنند.

مایکروسافت صاحب تعداد زیادی از حق اختراع‌های مربوط با اندروید است، در واقع میزان درآمد این شرکت از حق اختراعات اندرویدیش بسیار بیشتر از فروش گوشی‌هایش است.

 

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر