واتساپ فایل GIF را هم ارسال می کند !

واتساپ فایل GIF را هم ارسال می کند !

در اواخر سال 2016 دیگر خبری از کمبود نرم افزارهای پیام رسانی نخواهد بود . فیس بوک مسنجر ، واتساپ ، گوگل الو ، هنگ آوت ، گروپ می و اسکایپ تنها تعدادی از نرم افزارهای محبوب هستند که در حال حاضر به کار پیام رسانی مشغول می باشند .

حال اگرچه که همه این نرم افزارها یک هدف را دنبال می کنند ، هر نرم افزار تنها می تواند ویژگی های خاص خود را در اختیار کاربران بگذارد ؛ برای مثال اسکایپ بیشتر به دلیل برتری خود در زمینه ارائه یک تماس تصویری مشهور است در حالی که گوگل الو می خواهد بهترین روش پیام رسانی تلفنی را در اختیار کاربران بگذارد .

انتخاب کردن یکی از این سرویس ها از میان ما بقی آن ها کار چندان ساده ای نیست زیرا هیچ یک از این نرم افزارها لزوما نسبت به دیگری برتری خاصی ندارد به این نحو که هر نرم افزار تنها در یک زمینه خاص نسبت به دیگری برتری دارد و مجبور است در کاربردهای دیگر میدان را برای نرم افزار برتر خالی کند .

یکی از محبوب ترین پلت فرم هایی که در حال حاضر در اختیار کاربران قرار دارد ، واتساپ می باشد . این نرم افزار در سال 2009 به بازار آمد و هم اکنون که 7 سال از عمر آن می گذرد توانسته است به نرم افزار پیام رسان محبوب بسیاری از کاربران مبدل شود . 

در طول این چند سال علاوه بر تعداد کاربران ، تعداد ویژگی های این نرم افزار نیز افزایش یافته است ؛ با وجود این واتساپ هنوز هم نمی تواند به سادگی فایل های GIF را برای کاربرانش ارسال کند . علت به کار بردن عبارت " به سادگی " این است که از نظر فنی می توانید با ریشه یابی کردن یک گوشی اندروید این قابلیت را نیز در اختیار بگیرید اما مسئله این است که بسیاری از کاربران نمی توانند و نمی خواهند چنین کاری را انجام دهند ولی باز هم نگران نباشید زیرا به زودی قادر خواهید بود که با واتساپ هم  به طور عادی فایل های GIF را ارسال کنید .

جدیدترین بروز رسانی واتساپ در قالب نسخه بتا کاربران را قادر ساخته است که از طریق فرستادن فایل های ویدئویی ، فایل های GIF را نیز ارسال کنند . برای انجام دادن این کار تنها باید با واتساپ فیلم برداری کنید تا این نرم افزار آپشن ساختن فایل GIF را نیز در اختیار شما بگذارد . اگر که مدت زمان این فیلم برداری به 6 ثانیه یا کمتر محدود شود ، می توانید به کمک واتساپ فایل ضبط شده را به یک فایل GIF تبدیل کنید . با این قابلیت می توانید فایل های مشابهی را که در حافظه گوشی خود دارید نیز به فایل GIF تبدیل نمایید . 

در حال حاضر تنها نسخه بتای 2.16.244 واتساپ پلت فرم اندروید این قابلیت را دارد اما از آنجایی که هم اکنون کاربران این نسخه توانسته اند این ویژگی را در اختیار داشته باشند می توان انتظار داشت که در آینده ای نزدیک سایر کاربران هم بتوانند با واتساپ برای مخاطبانشان فایل GIF ارسال کنند .  

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر