نقص ترافیک ربایی لینوکس، ۸۰ درصد از دستگاه‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار داد!

نقص ترافیک ربایی لینوکس، ۸۰ درصد از دستگاه‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار داد!

حدود ۸۰ درصد از گوشی‌ها و تبلت های اندرویدی که سیستم عامل اندروید ۴.۴ کیت کت و یا بالاتر را اجرا می‌کنند نسبت به نقص هسته‌ای لینوکس که به تازگی کشف شده است، آسیب پذیر هستند. این نقص امنیتی به هکرها امکان قطع اینترنت، جاسوسی در ترافیک‌های رمزگذاری نشده و یا تزریق بدافزار را می‌دهد.

به گزارش هم رسان، حتی آخرین پیش نمایش سیستم عامل اندروید نوقا نیز در این زمینه آسیب پذیر است.
این آسیب پذیری برای اولین بار در سال ۲۰۱۲، در حین اجرای پروتکل TCP در تمام سیستم‌های لینوکس (نسخه ۶.۳ و بالاتر کرنل یا هسته سیستم عامل لینوکس) کشف شد و شرکت لینوکس در تابستان سال ۲۰۱۶ این نقص را اصلاح نمود و برای آن وصله امنیتی منتشر ساخت.
در حال حاضر آسیب پذیری (CVE-2016-5696) بخش بزرگی از اکوسیستم اندروید را درگیر به خود کرده است؛ یعنی ۸۰ درصد و به عبارتی حدود ۴.۱ میلیارد دستگاه‌های اندرویدی نسبت به این حمله هکری آسیب پذیر هستند، به طوری که هکرها بدون استفاده از حمله مرد میانی (MINTM) قادر به جاسوسی ارتباطات قربانی خواهند بود.

این آسیب پذیری لینوکس بسیار پیچیده است و سوء استفاده از آن دشوار اما همچنان خطر این نوع از حملات در کمین اندرویدی ها است. این آسیب پذیری ویندوز و مک را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.
به گفته گوگل، مهندسان از وجود این آسیب پذیری آگاه هستند و درصدد حل این مسئله برآمده‌اند و به زودی یک وصله امنیتی برای آن منتشر خواهد کرد. برای جلوگیری از این هک یک سری اقدامات اولیه باید انجام داد:
اول اینکه اطمینان حاصل کنید ترافیک اینترنت شما رمزگذاری شده است. برنامه‌ها و نرم افزارهایی که استفاده می‌کنید و وب سایت‌هایی که بازدید می‌کنید باید از پروتکل HTTPS بهره مند باشند. و آخر اینکه از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) استفاده نمایید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر