با دستور cmd درایوهای کامپیوتر را پنهان کنید!

با دستور cmd درایوهای کامپیوتر را پنهان کنید!

شاید از آن دسته افرادی باشید که دوست دارید اطلاعات شخصی خود را از دید دوستان و آشنایان مخفی کنید و دیگران به فایل های شما دسترسی نداشته باشند. نرم افزار هایی زیادی برای مخفی کردن فایل ها ، پوشه ها و درایو ها وجود دارد اما هر یک از آن ها نقاط ضعفی دارند و استفاده آن ها ایمن نیست. شما میتوانید بدون هیچ گونه نرم افزاری و با استفاده از دستورات cmd که در ادامه به شما آموزش میدهیم به آسانی درایو های خود را مخفی کنید.

دیتا لینک نوشت: شاید از آن دسته افرادی باشید که دوست دارید اطلاعات شخصی خود را از دید دوستان و آشنایان مخفی کنید و دیگران به فایل های شما دسترسی نداشته باشند. نرم افزار هایی زیادی برای مخفی کردن فایل ها ، پوشه ها و درایو ها وجود دارد اما هر یک از آن ها نقاط ضعفی دارند و استفاده آن ها ایمن نیست. شما میتوانید بدون هیچ گونه نرم افزاری و با استفاده از دستورات cmd  که در ادامه به شما آموزش میدهیم به آسانی درایو های خود را مخفی کنید.

برای مخفی کردن درایو ها ، وارد حساب کاربری ادمین شده  سپس با  نگه داشته  کلید ویندوز ، کلید R را فشار دهید تا Run باز شود. حال عبارت cmd  را در آن تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید. در ویندوز ۸  ممکن است سوالی مبنی بر این که قصد تغییر در کامپیوتر را دارید پرسیده شود که با کلیک بر روی yes به ادامه کار می پردازیم. در صفحه cmd  با تایپ عبارت list volume و با فشار دادن کلید اینتر لیست درایو های کامپیوتر نمایش داده می شود. برای مخفی کردن هر کدام از درایو ها نام آن درایو را نوشته و کلید اینتر را فشار می دهیم. برای مثال برای مخفی کردن درایو E عبارت select volume E را مینویسیم.

با این کار درایو  E انتخاب می شود و با نوشتن عبارت Remove letter E این درایو مخفی شده و در my computer  نمایش داده نخواهد شد. برای بازگشت به حالت عادی و نمایش درایو مراحل بالا تکرار کرده و با تایپ select volume E درایو E را انتخاب می کنیم حال با نوشتن عبارت Assign letter E درایو مخفی شده دوباره در my computer نمایش داده خواهد شد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

zarrin

سه‌شنبه, 09 شهریور 1395

در تایپ مطلب دقت کنید قبل از شروع زدن دستور list volume ابتدا باید دستور disk part را زد

و بعد از حذف نام درایو و برای برگرداندن اسم درایو وجود ندارد که دوباره آن را انتخاب کنید باید درایور را با شماره آن انتخاب و بعد نام قبلی درایو را بدهید

disk part
list volume
select volume e
remove volume e
select volume 3 شماره نه اسم درایو که حذف شده
assign volume e

پاسخ

omid

چهارشنبه, 10 شهریور 1395

یادتون رفته بنویسین قبل از list volume باید diskpart رو اجرا کنیم...

پاسخ

bijan-r

یک‌شنبه, 14 شهریور 1395

البته بجای انجام دادن این عملیات هیجان انگیز میشد از Disk Management خود ویندوز بصورت گرافیکی Remove letter و Add letter رو انجام داد.
راه بهتر پنهان کردن از رجیستری با دادن مقدار مناسب به "NoDrives" هست.

پاسخ

مسعود

یک‌شنبه, 06 بهمن 1398

بعد از بازگرداندن درایو با شماره اگر ویندوز 10 را ریست کنم ، باز هایدن می شود و در cmd هم در قسمت list volume مخفی می شود چه کار کنم ؟؟؟؟ و اگر list part را بزنیم هشت درایو ( دو درایو با شماره ) بیشتر نشان می دهد . آن دو درایو شماره دار چیست ؟؟؟ ممنون می شم جواب بدید .

پاسخ

ثبت نظر