فیس‎بوک نمایش بزرگتر ویدئوهای عمودی را در برنامه دارد

فیس‎بوک نمایش بزرگتر ویدئوهای عمودی را در برنامه دارد

بر اساس تحقیقاتی که شرکت فیس‎بوک انجام داده است، مردم دوست دارند در این شبکه‎ی اجتماعی مدت زمان بیشتری را به مشاهده‎ی ویدئوهایی اختصاص دهند که به صورت فرمت عمودی نشان داده می‎شوند. علاوه بر این، احتمال این‎که کاربران زمان مشاهده‎ی یک ویدئو درفیس‎بوک به صورت عمودی، صدای آن را فعال کنند، بیشتر است. در نتیجه، برای اپلیکیشن این رسانه‎ی اجتماعی آپدیتی ارائه خواهد شد که به فیس‎بوک اجازه خواهد داد یک قسمت بزرگتر از هر ویدئوی عمودی را بر روی فید اخبار موبایل کاربر نشان دهد.

تا پیش از این آپدیت، ویدئوهای عمودی به شکل تعدادی مربع نشان داده می‎شدند که کاربران بایستی بر روی آن برای مشاهده‎ی یک فرمت عمودی کلیک می‎کرد. ویدئوها، تبلیغات و برادکست‎های زنده که برای مشاهده به فرمت عمودی ساخته شده بوده‎اند حالا بر روی دستگاه‎های اندرویدی و iOS این چنین ظاهر خواهند شد.

به دنبال دریافت این به‎روزرسانی، ویدئوهای عمودی در دستگاه‎های اندرویدی و iOS نسبت تصویر 2:3 (در مقابل نسبت 1:1) خواهند داشت بدون این‎که کاربر مجبور باشد اندازه‎ی ویدئو را بر روی صفحه‎ی نمایش بزرگ کند. ولی از طرف دیگر این ویدئوها نظیر اسنپ‎چت کل فضای نمایشگر را به خود اختصاص نمی‎دهد. برای مشاهده‎ی ویدئوهای عمودی به حالت تمام صفحه در فیس‎بوک بر روی ویدئو در فید خود کلیک و سپس بر روی ویدئوی باز شده دوباره این کار را انجام دهید و در نهایت بر روی فلش‎هایی که در گوشه‎ی بالا سمت راست صفحه‎ی نمایش دیده می‎شوند کلیک کنید تا بتوانید یک ویدئوی عمودی را به حال تمام صفحه مشاهده کنید.

یکی از سخنگویان شرکت فیس‎بوک گفت “ما می‎دانیم که مردم از تجربه‎‎هایی که بیشتر آن‎ها را درگیر کند لذت می‎برند، بنابراین ما نمایش یک قسمت بزرگتری از هر ویدئوی عمودی در فید اخبار در موبایل را شروع می‎کنیم.”

با آن‎که فیس‎بوک در رابطه با ویدئوهای عمودی توجه نشان داده است ولی در مقایسه با اسنپ‎چت هنوز زیاد از این قضیه پشتیبانی نمی‎کند. به دنبال استفاده‎ی اسنپ‎چت از این فرمت، سایر اپلیکیشن‎های رسانه‎های اجتماعی و اپلیکیشن‎های مخصوص استریم ویدئو نیز مجبور به پشتیبانی از آن شدند. این به‎روزرسانی انتظار می‎رود در طی چند هفته‎ی آتی در اختیار کابران قرار گیرد.

جدا از کاربران فیس‎بوک، تبلیغ‎کنندگان نیز به دنبال استفاده از این تغییر هستند چون می‎تواند منجر به این شود که مصرف‎کنندگان تبلیغات بیشتری را مشاهده کنند و صدای آن‎ها را نیز فعال کرده باشند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر