رباتی که با قلم انسانی نقاشی می کند!

رباتی که با قلم انسانی نقاشی می کند!

احتمالا با دیدن جدیدترین ویدئوی منتشر شده توسط هنرمند صربستانی به نام Dragan Ilic که از جدیدترین پروژه خود موسوم به DI-2K4 رونمایی نموده، خنده تان خواهد گرفت.

به گزارش روزیاتو، بخشی از این ویدئو همانند بازسازی فیلم Modern Times چاپلین بوده و تصویری از آینده پادآرمانی ما را به تصویر می کشد. در این فیلم می بینید که Ilic به همراه یک ربات صنعتی روی یک بوم بزرگ در حال نقاشی کردن است. بر اساس اظهارات وی، پروژه  DI-2K4 در واقع وسیله ای برای بیان و نمایش انبوه تولیدات صنعتی و وابستگی زیاد بشر به ماشین ها است.

او همچنین گفته: «تحول آثار هنری در نقطه ای ایجاد شده که فعالیت های انسان و ماشین یکدیگر را قطع می کنند. در نتیجه چنین تعاملی، بدون شک به وجود کالبد انسانی نیز نیاز است و بدون مشارکت بشر، دستگاه قادر به انجام کارهای خود نخواهد بود.»

هنرمند یاد شده در مورد سایبورگ ها و نقششان در پروسه های هنری و اجتماعی نیز سخن گفته و توضیح می دهد که چگونه تمامی اعضای بدن خود را در اختیار دستگاه برنامه ریزی شده قرار داده تا یک شبه-سایبورگی تولید نماید که توان کنترل نقاشی های خود را دارد.

این دستگاه احتمال خطا نیز دارد و از این رو Ilic بدن خود را در معرض خطر بزرگی قرار داده است. در ادامه ویدئوی موردبحث را می توانید مشاهده نمایید.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر