اینتل از نسل هفتم پردازشگرهای خود رونمایی کرد !

اینتل از نسل هفتم پردازشگرهای خود رونمایی کرد !

این پردازشگرها قابلیت پخش فایل های ویدئویی 4K UHD را دارند و می توانند به راحتی از عهده انجام هر نوع فعالیت سخت اینترنتی برآیند .

اینتل از نسل هفتم پردازشگرهای هسته ای خود با قابلیت پشتیبانی فیلم های ویدئویی 360 درجه ، 4K UHD و استریم سازی فیلم های بسیار با کیفیت رونمایی کرد . این سازنده معتقد است که از این طریق می تواند پاسخگوی انتظارات بسیار بالای کاربران از اینترنت باشد .

چند روز پیش این غول تکنولوژی اعلام کرد که نسل جدید پردازشگرهای خود را بر اساس ایده ای با نام " غوطه وری در اینترنت " ( immersive internet ) ساخته است تا مطالب موجود بر روی یک وب سایت را به گونه ای غنی تر در اختیار کاربران بگذارد .

کارن رجیس ، سرپرست بخش بازاریابی موبایل اینتل ، می گوید : " توقع کاربران از اینترنت روز به روز افزایش می یابد به این نحو که هم اکنون می خواهند که به وسیله این ابزار بهره بردن از مفاهیمی مانند 4K UHD ، واقعیت مجازی ، e-sports و استریم سازی فیلم های با کیفیت را نیز تجربه کنند به همین دلیل یک رایانه شخصی باید این توانایی را داشته باشد که به چنین گرایش هایی پاسخ دهد . رایانه شخصی ، یک دستگاه ایده آل برای پاسخگویی به طرح غوطه وری در اینترنت می باشد ، به همین دلیل باید از توانایی پردازش سازی کافی برخوردار گردد . "

نسل هفتم پردازشگرهای اینتل نام سری کبی لیک ( Kaby Lake ) را بر روی خود دارند و بر مبنای معماری اسکای لیک ساخته شده اند . پردازشگرهای 14nm به واسطه یک موتور رسانه ای جدید پشتیبانی می شوند که با قابلیت های رمزگشایی 10 بیتی HEVC بهینه سازی شده اند تا بتوانند هر گونه فایل رسانه ای از جمله فایل های 4K UHD را با کیفیت بهتری نمایش دهند . این پردازشگرها به ویژگی های رمزگشایی جدید VP9 نیز مجهز شده اند از این رو می توانند در هنگام انجام دادن چند کار مختلف فایل های 4K UHD و 360 درجه 4K را نیز بهتر پخش کنند .

اینتل علاوه بر این می خواهد پردازشگرهای Core m3 ، Core i5 و Core i7 را با قابلیت های HD Graphics ، Turbo Boost ، Speed Shift ، ابزارهای ویرایش سازی ارتقاء یافته فایل های تصویری و ویدئویی و امکاناتی نظیر توانایی ارائه مکالمات تصویری با کیفیت و پخش کردن چند فایل ویدئویی به طور همزمان ، ارائه کند .

این سازنده گفته است که راندمان پردازشگرهای جدیدش در مقایسه با نسل قبلی پردازشگرهای این برند به دلیل بهره گیری از فرآیندهای رمز گذاری و رمز گشایی و یک چهارچوب رسانه ای جدید به میزان قابل توجهی افزایش یافته است . این فرآیندها سرعت پردازشگر را برای رمزگذاری و رمز گشایی و تشخیص عمق رنگ ها افزایش می دهند . پردازشگرهای جدید به طور میانگین می توانند به مدت 9.5 ساعت فایل های ویدئویی 4K را بدون هیچ مشکلی پخش کنند .

منابع خبری مختلفی اعلام کرده اند که نسل جدید پردازشگرهای اینتل در مقایسه با اولین پردازشگرهای این سازنده که توان مصرفی آن ها 18 وات بوده است ، تنها به 4.5 وات انرژی نیازمند هستند و علاوه بر این می توانند نسل سوم کاربردهای PCIe وانتقال سریع تر اطلاعات را نیز پشتیبانی کنند .

اینتل انتظار دارد که محصولاتی که قرار است به پردازشگرهای جدیدش مجهز شوند ، از ماه سپتامبر ( 11 شهریور تا 9 مهر ) در سر تا سر جهان عرضه شوند و بیش از 100 نوع دستگاه در رنج های مختلف قیمتی برای این سخت افزار ساخته شود . این احتمال وجود دارد که تا ماه ژانویه سال 2017 میلادی ( 12 دی تا 12 بهمن ) بیش از 350 نوع محصول جدید با این پردازشگرها وارد بازار شود . 

منبع خبر: zdnet

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر