رونمایی از 8 دستاورد فناورانه در پارک فناوری پردیس

رونمایی از 8 دستاورد فناورانه در پارک فناوری پردیس

۸ دستاورد فناورانه پارک پردیس در چهاردهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های این پارک رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس صبح امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، علی وطنی معاون توسعه- فناوری معاونت علمی، مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از معاونان این پارک برگزار شد.

در این اجلاس از ۸ دستاورد فناورانه پارک پردیس رونمایی شد که این دستاوردها شامل دالفمپریدین، رادیو مایکروویو دیجیتال، دستگاه بارگذاری دینامیکی خطی، درایو آسانسوری، دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس دینامیکی مایعات، یونیت نظارت و کنترل مرکزی سیستم شارژر، نوروتک و محصولات مصرفی درمان های پیشرفته ناباروری است.

دالفمپریدین

این محصول توسط یک شرکت دانش بنیان با نام تجاری دالفیرا به تولید رسیده است. این محصول برای بهبود علائم حرکتی در مبتلایان به بیماری MS کاربرد دارد.

برترین مزیت این محصول نسبت به نمونه خارجی آن، کاهش هزینه تمام‌شده برای بیماران است، ضمن اینکه این محصول با توجه به نیاز بیماران مبتلا به MS در کشور تولیدشده، نشان از رضایت مطلوب مصرف‌کنندگان و کادر درمانی را داشته است.

رادیو مایکروویو دیجیتال

این محصول توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده است و برای برقراری ارتباطات رادیویی دو طرفه روی دو فرکانس مستقل با ظرفیت ۱۶E۱ کاربرد دارد.

با شرایط این محصول ساخته‌شده توسط شرکت دانش بنیان پارک فناوری پردیس، فقط کشور فرانسه دارای دانش فنی ساخت آن با مدل TRC-۴۰۰۰ است.

دستگاه بارگذاری دینامیکی خطی

این محصول توسط یک شرکت دانش بنیان ساخته شده است. دستگاه بارگذاری دینامیکی خطی در بارگذاری دینامیکی سازه‌ها، قطعات و مکانیزم های صنعتی، خودرویی و هوایی همچنین تست های خستگی و میز لرزه، تست عملکرد و دوام قطعات و میکانیزم‌های همچون سیستم تعلیق خودرو و سیستم تعلیق چرخ ها، بال هواپیما و سایر وسایل پرنده کاربرد دارد.

درایو آسانسوری

این محصول توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده است. درایو آسانسوری در انواع آسانسورهای کششی (غیرهیدرولیک) کاربرد دارد.

فناوری ساخت این محصول در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد و در ایران نیز از سال ها پیش درایو موتور الکتریکی ساخته می‌شده، اما تعداد محدودی از شرکت های تولیدکننده درایو موتور الکتریکی با توجه به دقت و امنیت بالای مورد نیاز در درایو آسانسوری اقدام به تولید کردند در واقع چند شرکت اروپایی و آمریکایی و آسیایی توان ساخت این محصول را دارند.

دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس دینامیکی مایعات

این محصول توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده است.

دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس دینامیکی مایعات برای اندازه‌گیری زاویه تماس دینامیکی مایعات و دستیابی به خواص ویژه و کاربردی آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

محصول ساخته‌شده، علاوه بر دقت بالا در اندازه‌گیری، قابلیت رقابت از نظر کیفی و فنی با نمونه مشابه خارجی را دارد.

یونیت نظارت و کنترل مرکزی سیستم شارژر

این محصول در کنترل، مانیتورینگ و حفاظت از شارژرها و باطری های نصب شده در اتاق های باطری و پایش و همچنین برای نظارت بر اجزاء سیستم، کاربرد دارد.

مشتریان یونیت نظارت و کنترل مرکزی سیستم شارژر، مراکز مخابراتی و شرکت های تابعه مخابرات، مراکز نیروگاهی، مراکز کنترل راه آهن و مترو، صنایع نفت و پتروشیمی و... هستند.

نوروتک

نوروتک برای کنترل علائم نوروپاتی بیماران مبتلا به دیابت، کاربرد دارد.

مهمترین مزیت این محصول نسبت به داروهای شیمیایی این است که اثرات ضدالتهابی و ضددردی مؤثر در مبتلایان به دیابت وجود ندارد.

محصولات مصرفی درمان های پیشرفته ناباروری

این محصولات به عنوان وسایل کمکی و مصرفی برای انجام عمل های IUI,IVF و فیریز جنین در درمان بیماری های ناباروری، کاربرد دارد.

از جمله مزیت های این محصول با محصولات مشابه می توان به صرفه اقتصادی و ایجاد خلاقیت در طراحی محصولات با توجه به نیاز مشتری اشاره کرد.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر