پردازنده‌های نسل 7 اینتل برای پخش ویدئوی 4K در راه است.

پردازنده‌های نسل 7 اینتل برای پخش ویدئوی 4K در راه است.

محتوای 4K به‌تدریج در حال پیدا کردن جایگاه خود در سینماهای خانگیست اما برای بسیاری از پی‌سی‌ها هم‌چنان یک کابوس است.

به نقل از انگجت، حتی اگر یک پی‌سی خیلی قدرتمند داشته باشید هم پخش ویدئوی 4K می‌تواند فشار بیش از اندازه روی پردازنده وارد کند و باتری دستگاه را به‌طور کامل ببلعد.

به‌همین خاطر اینتل اعلام کرد که تمام نیرو و تمرکز خود را روی ساخت پردازنده‌هایی قرار می‌دهد که تحمل این همه فشار را داشته باشند.

این پردازنده‌ها که نسل هفتم پردازنده‌های سری Core خواهند بود روز گذشته به‌طور رسمی معرفی شدند.

قرار است این پردازنده‌ها برای لپ‌تاپ از ماه سپتامبر به بازار عرضه شوند. اما واقعا این پردازنده‌ها تا چه میزان خوب هستند؟

نظر شما درباره پردازنده Core i7-7500U جدید با نرخ استفاده ۵ درصد و توان مصرفی 0.5 وات در حالی‌که مشغول پخش ویدئوی 4K است؛ چیست؟

بد نیست بدانید که پردازنده‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند برای پخش ویدئوی 4K بین 40 تا ۷۰ درصد قدرت آن‌ها مصرف می‌شود و میزان انرژی که مصرف می‌کنند هم 10.2 وات است. این اعداد مربوط به پردازنده I7-6500U است.

پردازنده جدید اینتل زمانی که مشغول پخش ویدئوی 4K انکدشده VP9 روی یوتیوب است ۱۰ تا ۲۰ درصد از توان خود را روی پخش می‌گذارد و میزان انرژی مصرفی آن تنها 0.8 وات است.

اینتل به‌طور ویژه‌ای رمزگذاری و رمزگشایی سخت‌افزاری را برای ویدئوی HEVC 4K ده بیتی و ویدئوی VP9 ۸ تا 10 بیتی به این پرادزنده‌ها اضافه کرده است. هم‌چنین امکان پشتیبانی از HDR و طیف وسیع‌تر رنگ‌ها نیز از دیگر مشخصات است.

چیپ‌های جدید لپ‌تاپ به دو گروه تقسیم می‌شوند: سری Y برای طراحی لپ‌تاپ‌های باریک که 4.5 وات انرژی مصرف می‌کنند و سری U که برای کارایی‌های با سرعت بالاتر است. با این‌که هم‌چنان پردازنده Core M3 در این سری دیده می‌شود؛ اما اینتل مدل‌های M5 و M7‌ را با سری کارآمد Y جایگزین کرده است.

کلاک چیپ‌های سری U بین 2.4 تا 2.7 گیگاهرتز است و سرعت‌های بالاتر مربوط به 3.1GHz در Core i5 و 3.5GHz در Core i7 می‌شود.

 برای سری Y هم سرعت پایه بین 1 تا 1.3 گیگاهرتز است و در حالت سریع‌تر به 2.6 تا 3.6 گیگاهرتز می‌رسد.

وقتی به وب‌گردی می‌رسیم؛ اینتل ادعا می‌کند که i7-7500U؛ ۱۹ درصد سریع‌تر از i7-6500U است.

پس اگر تصمیم دارید یک لپ‌تاپ جدید بخرید کمی صبر کنید. چون چیپ‌ها و پردازنده‌های جدید اینتل ارزش انتظار بیشتر را دارند. شاید بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ یا یک پی‌سی جدید ژانویه 2017 باشد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر