کوالکام در اولین روز IFA 2016 مزایای پردازشگرهای اسنپدراگون 821 را شرح داد !

کوالکام در اولین روز IFA 2016 مزایای پردازشگرهای اسنپدراگون 821 را شرح داد !

گوشی هوشمند زن فون 3 ایسوس اولین دستگاهی می باشد که با پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 821 وارد بازار شده است . این تراشه ماه پیش در معرض عموم قرار گرفت و نسبت به اسنپدراگون 820 از توان بالاتری برخوردار می باشد .

پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 821 هم یک تراشه چهار هسته ای محسوب می شود اما در مقایسه با مدل اسنپدراگون 820 از توان بالاتری برخوردار است به این نحو که در 821 در مقایسه با 820 توان هسته های اصلی از 2.2 GHz به 2.4  GHz و توان هسته های اقتصادی از 1.6 GHz به 2 GHz ارتقاء یافته است . کوالکام اعلام کرده که سرعت تراشه جدید 10 درصد افزایش یافته است و به دلیل کارآمد تر بودن این سخت افزار باتری دستگاه های مجهز به آن می تواند 5 درصد بیشتر یک محصول را فعال نگه دارد .

نسل جدید پردازشگرهای کوالکام مزایای دیگری نیز دارد . به این نحو که به لطف این پردازشگرها سرعت اجرای نرم افزارها در حدود 10 درصد افزایش یافته است و علاوه بر این کارایی واحدهای پردازش گرافیکی آدرینو ( Adreno ) هم در حدود 5 درصد بیشتر شده که خبر خوبی برای گیمرها و طرفداران VR محسوب می شود . 

طبق اطلاعات موجود ، پردازشگرهای اسنپدراگون 821 قابلیت پشتیبانی سیستم واقعیت مجازی دی دریم گوگل ( Google Daydream virtual reality system ) را نیز دارند که البته پدیده چندان عجیبی نیست زیرا پردازشگرهای 820 اسنپدراگون هم می توانستند این قابلیت را پشتیبانی کنند . 

نسل جدید پردازشگرهای شرکت کوالکام می توانند Dual PDAF ( فوکوس خودکار تشخیص حالت ) و Extended Laser Auto-Focus Ranging را نیز پشتیبانی کنند به همین دلیل کاربران می توانند در شرایط غیر ایده آل فوکوس خود کار بهتری را در اختیار داشته باشند و علاوه بر این لنز دوربین گوشی های خود را بهتر روی اجسام قرار گرفته در فواصل دور متمرکز نمایند .

ازآنجایی که شرکت کوالکام نسبت به مشکلات سری پردازشگرهای اسنپدراگون 820 خود مطلع شده است انتظار می رود که در نسل جدید تراشه های این سازنده چنین مشکلاتی بروز نکرده باشد . نمایشگاه IFA 2016 چند روز دیگر هم ادامه می یابد ؛ علاوه بر گوشی هوشمند زن فون 3 ، محصولات دیگری هم قرار است با این پردازشگر جدید در این نمایشگاه در معرض عموم قرار بگیرند . 

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر