سامسونگ عرضه گلکسی نوت 7 را به دلیل انفجار مجدد یکی دیگر از این محصولات به تاخیر انداخت !

سامسونگ عرضه گلکسی نوت 7 را به دلیل انفجار مجدد یکی دیگر از این محصولات به تاخیر انداخت !

سازنده کره ای گزارش هایی را که چند وقت پیش در مورد انفجار یک گوشی گلکسی نوت 7 منتشر شده بود ، جدی گرفته است و به همین دلیل روند صادرات این گوشی هوشمند را متوقف کرده تا بتواند تست های کنترلی بیشتری را بر روی آن انجام دهد !

سامسونگ در این زمینه به خبرگزاری رویتر گفت : " صادرات گلکسی نوت 7 را به تعویق انداختیم تا بتوانیم تست های بیشتری را در مورد کیفیت ساخت این محصول انجام دهیم . " 

قرار بود که گلکسی نوت 7 در تاریخ دوم ماه سپتامبر ( دوازدهم شهریور ماه ) وارد بازار آمریکا شود ؛ این دستگاه تا به حال در کشورهای مختلفی عرضه شده است . علت متوقف شدن روند ارسال این گوشی پرچم دار به بازارهای مختلف ، گزارشی بود که چند روز پیش از آسیا در مورد انفجار یک دستگاه نوت 7 در هنگام شارژ منتشر شد . این گزارش برای اولین بار در هفته گذشته منتشر شد اما ظاهرا امروز هم یک نوت 7 دیگر به دلیل مشابهی منفجر شده است .

دومین گزارش انفجار ، در قالب یک پست توسط یک کاربر در شبکه Kakao ، یکی از شبکه های اجتماعی کشور کره جنوبی ، گذاشته شده است . سایت BusinessKorea به نقل از منبع خود مطلب زیر را در مورد این انفجار منتشر کرده است :

" یک گلکسی نوت 7 دیگر هم منفجر شد . این گوشی به دوست من تعلق داشت . یکی از کارمندان شرکت سامسونگ برای غرامت دادن در این زمینه با این سازنده در حال گفت و گو می باشد . کاربران باید برای شارژ کردن نوت 7 از شارژر خود دستگاه استفاده کنند و در هنگام شارژ کردن گوشی خود از آن فاصله بگیرند . "

 به نظر می رسد که در مورد دوم کابل USB نوع C شارژ کننده دستگاه مشکل داشته است . در مورد انفجار اول هم تنها همین قدر اطلاعات موجود می باشد . در مورد اول گوشی در هنگام شارژ در حال سوختن بوده است . برخی از منابع می گویند که در این مورد از یک کابل غیر استاندارد برای اتصال به آداپتور میکرو USB استفاده شده اگر چه که نوع دقیق این کابل هنوز مشخص نشده است . 

مدتی است که همه کاربران می دانند که استفاده از کابل های USB نوع C ارزان قیمت می تواند خراب شدن لپتاپ ها و گوشی های هوشمند را به دنبال داشته باشد . در گذشته نیز گزارش هایی در مورد انفجار گوشی های آیفون به دلیل استفاده از کابل های نامناسب و غیر استاندارد برای شارژ کردن این محصولات منتشر شده بود . 

اقدام اخیر سامسونگ در زمینه متوقف سازی روند صادرات گوشی پرچم دار جدیدش به منظور تست کردن اجزای آن قابل تمجید است اما کاربران باید بدانند که استفاده کردن از کابل های ارزان قیمت و نامناسب برای شارژ کردن گوشی های هوشمند می تواند عواقب دردناکی را به دنبال داشته باشد . 

منبع خبر: gizmodo

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر